1: dagen i egypten

Dag 1
började med kaos!

Tänkte Faaaan åka hem

Resan gick super och vi landa i tid i Egypten Hurughada

Första synen när man klev av planet var smuts smuts och öken och en massa ofärdiga byggnader.

Eftersom vi åkte ospec så kunde vi få vilket hotell som helst, men jag har åkt ospec jättemånga gånger och alltid hamnat på  ok hotell.
Apollo skrev att man inte var garanterad att få ett hotell i deras katalog utbud men men det skulle nog lösa sig tänkte jag.
På kvällen innan jag drog så satt jag och skrev upp Apollos alla hotell och hur många stjärnor alla hotell hade och konstaterade att alla hotell var ok även om det var 2 stjärnit.

När vi kom till transfer bussen och mötte Apollos personal så sa reseledaren ett hotell som INTE fanns på listan.

Hotell Le Perla.

Lät väl ok tänkte vi.

5 min från flygplatsen var vi framme

mitt i en soptipp och motorväg
Hotellet var rivningsklart, skitigt kackorlackor, äcklig personal, fimpar och sopor i en pool som låg i skuggan och mörka små rum som hade trasiga hängiga gardinerna
Jag och ungarna var fan grinfärdiga.
vi var där ca 5 min innan vi lämnade kvar all packning på rummet och drog till Apollos kontor för att klaga.

På 10 min hittade Apollo ett rum på ett av dom ordinarie hotellen men för det fick vi betala en bra summa.

Hotell Aqua Fun.

Vi träffade andra intressanta personer på Apollo som hade olika ärenden Bla. Ulf Kristoffersson

Politisk reporter på Tv 4

Otroligt trevlig man som vi träffade flera gånger under veckan.

Efter det så åkte vi tillbaka till Le Perla och skulle hämta vår packning men vad hade hänt då??

Personalen har trampat sönder vår väska så den gick sönder och all handsprit och våra salvor är på alla kläder
 sen har dom stulit vår Taxfree påse med ungarnas favvo godis och deras märkes tröjor och min Gordon Gin mm
dom nekar till att den ens har funnits där.

Skit förbannade åker vi därifrån och ringer ytterligare en gång till Apollo och talar om vad som hänt

När vi ska checka in på vårt nya hotell så har dom bara ett familjerum trots att vi betalat för 2 dubbelrum
så det blev verkligen ingen kärlek denna vecka då vi ligger 4 personer i ett rum

Just då känner vi att inget kan bli värre en det förra hotellet så vi säger bara ja i all utmattning och orkar inte tjafsa mer den kvällen
Vi startade 04.00 från Sthlm och klockan 20.00 den första kvällen är vi klara med incheckningen.
vi borde vart klara 14.00

Klockan 20.00 var alla superhungriga och inte ätit sen 06.00 på Arlanda så vi tar det säkra och äter på ett ställe som vi alla känner till
Pizza Hut
Men fy fan där med
Smakade skit.
Den kvällen får jag typ panik ångest på hotellet av all stress denna dag och Kalle får ont i magen och kräks
då får jag spunk och vill bara hem!
 men somnar till slut  helt utmattad

 morgonen kan bara inte bli sämre! läs i morgon!

utsikt från vår balkong


våran strand

Max & Kalle på stranden

Nu vill jag sluta med att skriva att jag tycker det är skönt att vara tbx i Sverige
och nu är det bara knega järnet.

Återkommer i morgon med dag 2

Love M




Kommentarer
Postat av: Jenni

Det där du beskriver med halvfärdiga hus överallt känner jag igen, så var det över hela Sinaihalvön av Egypten också, där vi var.. Vad gäller att dom stulit era grejer blir jag inte ett dugg förvånad. Alla äckel i Egypten är skit oärliga. Vi bodde ju på ett ganska "fint" hotell, men dom ljög och lurade oss med ALLT (dock kunde man lita på städpersonalen tack och lov) Vi kunde inte ens äta eller beställa en drink på hotellet utan att dom tog dubbelt betalt, suck.. Man blev ju inte direkt utvilad om man säger så, längtade bara hem hela tiden. Men fan, klaga till Apollo som bara fan och KRÄV pengar tillbaka för allt. Annars om dom inte hjälper er kan du och jag ringa tidningen och gå vidare med det där. Kram

2009-11-18 @ 23:24:52
URL: http://vitvablirtre.blogg.se/
Postat av: kenneth

Fyfan, det där lät jobbigt

2009-11-19 @ 08:55:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0