Härliga vårdcentral!

Tar det från början!

Förra veckan så var jag hos en dr på röda korset som sa att mitt crp var högt och att det knastra från mina lungor, konstaterade en liten lunginflammation eller början till en och eftersom det är med svininfluensa tider och alla resistenta bakterier så tog jag ingen pencilin han rekomenderade vila och sömn!

Nu har jag sovit nästan en vecka och vart ute på några promenader till centrum och känner mig fortfarande sjuk och trött.

Så den här härliga morgon börjar med att jag ringer till Brandbergens vc kl 08.00 och sätter mig i telefonkö, jag blir bortkopplad 3 ggr innan jag hamnar i kön och en sjuksyster svara kl 08.40.
Jag får en tid hos Dr 10.30
Jag kommer in till shigge min dr och förklarar hela situationen och att det inte blir bättre

-Han säger att mina lungor låter bra, hjärtat låter bra och blodtrycket är bra men att det ska tas halsprover mm.
Mina prover visar inga bakterier så nu skickar han mig till prov tagning igen.

Jag säger att jag känner min kropp och att jag känner att något är fel och dom som är runt omkring mig känner inte riktigt igen mig.
Så jag vill att han kollar allt typ oxo svininfluensa prov. men då säger han
- det är alldeles för dyrt prov att ta det kostar 5000 kr så det får jag inte, men jag ska få ta 6 andra blodprovsrör som kan visa andra saker!!!!!!
Helt ärligt, vad är det mer för prover dom inte tar för att det är för dyrt frågar jag, då blir han sur såklart.

Det slutar med att jag sitter hos bioanalytikern (labbet) och dom drar ur mig 6 rör blod och svaret kommer på onsdag.

Vi diskuterade vad det kunde va och han säger
- du har en kraftig infektion men det kan ev oxo vara ett virus och det kan vara struma eller hjärnhinneinfektion men det är långsökt.

Jag hade hellre fått svaret halsfluss så man fick fucking pencilin och kunde gå till jobbet!
Om man har en infektion eller virus så vet man aldrig hur länge det sitter i.
Jag kom hem klockan 12 och inte ett dugg klokare än klockan 08.00.

Sen är jag skitsur för min laptop pajja i dag och kalles data har varit trasig i 3 månader nu så nu får jag hoppas att inte Max data pajjar oxo.
Tog faktiskt bilder från den trista vårdcentralen i dag mellan allt väntande men som sagt min data kollapsa så jag kunde inte lägga in bilder.

Jag har tur som har världens bästa chef som inte stressar mig till jobbet!  TACK

Skulle haft semester denna vecka egentligen men men.

Nu ska jag slänga mig i soffan o kolla något skiiiit. 
Kram alla saknar er.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0