60.000 papp



Vad händer i Sverige egentligen.
En muslimsk herre vägrar skaka hand med en kvinnlig chef????

Varför

Jo för att det strider mot hans religion

Nästa gång ska dom väl ha betalt för att spöa sina fruar för det är ju också ok enligt deras religion.


Vi måste väl någon gång hävda att dom får ta seden dit dom kommer

Dom gånger jag har varit i Turkiet och besökt en moske så har jag respekterat deras regler genom att inte visa benen och tagit av mig skorna.

Tänk om jag skulle storma in där i mosken och skita i allt och sen stämma dom för diskriminering på 100.000 papp om dom skulle bli snea.

Nja detta hade nog inte funkat.

Jag hade nog inte fått resa tillbaka till det landet.
Det funkar bara i mesiga Sverige....

Kanske ska vi införa ett förbud på Burkan i Sverige ändå.. Helt & Hållet för vilken flicka/tjej vill inte kunna känna sig fin & visa upp sitt ansikte. Vara Kvinna så att säga!

Och snälla !! tolka inte detta nu som att jag är rasist, fett trött på att alla tror att man är rasist bara för att man har en åsikt.
Jag har många muslimska vänner som har anpassat sig till Sverige, dom vill lära sig svenska och dom vill vara med i samhället.

Ha en underbar Torsdag.

Jag ska till Rädda Barnen i Sundbyberg på en presskonferens där dom ska redovisa UNG RÖST.

skriver om det ikväll.....
M

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hur kan du säga så?

Man kan inte disskriminera någon på grund av deras tro, religion är något som inte ska behöva anpassas och folk bör respektera personer som av någon åsikt inte vill tillex skaka hand på grund av det.

Jag tror inte att du heller skulle vilja bli bemött som han blev bemött, det finns andra sätt att hälsa och att därför bli nekad praktikplats av ams tycker jag är hemskt.

Och om du respekterade deras religion n är du var där borde ju du respektera den här också? Eller anser du att dom har mindre rätt till sin tro för att dom är från ett annat land?

2010-02-11 @ 12:09:49
Postat av: maria

Nej absolut inte! men tror inte hans värd gick under av en handskaknng, Jag tycker dom har all rätt till sin tro men att man ska ta seden dit man kommer. vi skakar ju hand här!

Sen vet vi ju inte om det var därför han inte fick jobbet heller! Det var kanske han som tolkade det så. Jag har också vänner som blivit nekade en praktik pga av Tex piercingar, tatueringar

Jag tycker att alla får ha sin tro men om jag kommer till ett muslimskt land så hälsar jag som dom hälsar och jag respekterar deras regler.

Så varför kunde han inte skaka hand?

Som sagt ! är så trött på alla människor som alltid tolkar det som om man är rasist eller inte respekterar deras tro, Det handlar inte om det. Det handlar om att vi skakar hand i Sverige!!!!!

2010-02-11 @ 16:42:00
Postat av: maria

Ps. Han fick inte jobbet pga av att han var för kort.

Inte pga.Handskakningen

Må bäst

2010-02-11 @ 16:45:40
Postat av: Anonym

Men det är väl endå olika från person till person. Jag själv har problem med att ta folk i hand, låt oss leka med tanken att jag blev nekad ett jobb pga det, hur skulle du se det då? Är en fobi med rättfärdigat än en religion?

Och det här #det här är sverige# ja det är det och här behaandlar vi folk som jämnlikar oavsett tro, religion eller ras

2010-02-11 @ 20:52:42
Postat av: maria

Absolut, det gäller väl överallt på jorden

Och i hemmen.

2010-02-11 @ 21:58:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0