Bussresa My As

I dag kom Max och Sandra från Barkaby med tåget till Handenterminalen

Dom kliver på 18.43 bussen i handenterminalen, det är en dragsspelsbuss och det sitter ca 3 personer på bussen


När dom kliver på Bussen så stinker det spyor i hela bussen så Sandra är tvungen att kliva av en snabbis för att ta luft för att det stinker!
Då stänger busschauffören dörrarna för henne...
busschauffören är av utländsk härkomst och är i 25 års åldern
Max är  inne i bussen
han går fram till chauffören och ber han öppna till Sandra igen
Men då skriker han till Max att han tänker inte öppna till den där jävla Svenne kärringen
När Max ber igen så hyttar han med näven till Max ,typ som att han ska ge Max en lavett

Max frågar han vad fan han håller på med då fortsätter han och säger att han inte tänker öppna till Sandra
Han är på väg att starta bussen
då säger Max att han vill kliva av
Han släpper av Max och det slutar med att Sandra och Max får gå från Handenterminalen till Brandbergen
i 14 -

Dom var helt iskalla när dom kom hem

Jag försökte få tag på Bussgaraget men dom har stängt på helger så jag ska ringa i morgon
Känner mig skit Irriterad
Tänk om en svensk chaufför hade skrikit så till en utlänning

och sen att vägra släppa in Sandra igen är under all kritik

Så här ser deras Policy ut när det gäller trygghet

...................................................................................................


Säkerhetspolicy

 

Busslink ska arbeta systematiskt med trafiksäkerhet för att minska antalet olyckor och trafikhändelser.

Våra förare ska alltid sätta både resenärernas och andra trafikanters säkerhet främst och ska aldrig överskrida gällande hastighetsbestämmelser. Att åka buss ska alltid vara och uppfattas som det mest trafiksäkra sättet att resa på väg.

..................................................................................................................................................................

Jo Jo säkert

I morgon ska dom få se på Faaaaaaaaaaaaaaan


Kommentarer
Postat av: kenneth

Senaste gången jag och Sussi åkte nattbuss efter vår firmas julfest hade någon förmodligen kräkts upp en kebab av lukten att döma.



Alla satte sig längst fram i bussen och höll god min.



Chauffören var extra trevlig, nästan så jag fick med mig hans telefonnummer hem ;-).



Kanske hade er chaufför en dålig dag? Eller var en kass chaufför ;-) Peace syrran

2010-01-03 @ 23:11:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0