Fin Dikt

Kalle fick denna dikt av sin lärare på skolavslutningen.


Jag önskar dig inte guld mitt barn

ej heller pengar och makt

Jag önskar dig modet att vara dig själv

och stå för vad du har sagt

Jag önskar dig inte en stenfri väg

men kraften att vägen gå

Jag önskar dig kärlek i rikligt mått

och vänner att lita på


Jag tycker om denna fina dikt, den säger så mycket...  

Just nu hänger jag bara hemma  och tvättar och småplockar.
Vet inte vad jag ska göra sen men känner mig redan rastlös. Ha Ha så typiskt mig.
I dag börjar Kalle med sin medicin och det ska bli spännande och se resultatet, om den fungerar lika bra på honom som för Max.

Kramar till er
Maria


Kommentarer
Postat av: Daniella

Åh, vilken fin dikt! Och vilken höftig lärare som har skrivit ihop den dikten. Kalle kanske inte tycker att det är så "häftigt" nu men spara den så kommer han uppskatta den om några år :)

2010-06-14 @ 16:42:14
URL: http://daniellalamb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0