Dödshjälp

Snälla låt denna kvinna få sin sista önskan uppfylld.

Hon har legat som ett kolli i 25 år , hon kan inte andas själv och kan inte röra sig och nu vill hon stänga av respiratorn.
Hon vill bli sövd först för att sen somna in.

Mitt hjärta blöder för henne och jag hoppas verkligen att du får som du vill.
Aktivt dödshjälp ska vara tilllåtet men att det utreds noga innan av tex. socialstyrelsen så det inte blir massa konstiga dödsfall.

Jag kan säga att om jag låg så där så skulle jag önska att någon gav mig en överdos av morfin eller liknande så jag fick somna in om inte dödshjälp var tillåtet.

Denna kvinna tog hjälp av 2 kuratorer som dikterade till socialstyrelsen att hon uttryckligen önskar att respiratorn stängs av.



 STÄNG AV


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0