Panda.

Min första tatuering gjorde jag hos Doc i aspudden för 24 år sen (när jag var 17)
Jag ville göra en delfin men doc tyckte jag skulle göra en jättepanda.

Jag har den på vänster skuldra och den är såååå fin men börjar blekna.
Jagär glad att det vart en panda och i dag tycker jag absolut att det är det vackraste djuret som finns.

©WWF

Jättepandan tillhör björnfamiljen och lever i sydvästra Kina. Pandan är ett mycket skyggt djur som lever ensam. Den använder cirka 14 av dygnets 24 timmar till att leta föda och att äta. Framförallt äter den stjälkar och blad från den näringsfattiga bambun. Resten av tiden sover den.  
 
Idag finns det bara ca 1,600 pandor kvar och pandan är ett av världens mest utrotningshotade djur. Skogsaverkning och tjuvjakt är stora hot. Över hela södra och östra Kina har skogarna huggits ned för att bereda plats åt odlingar och hus eller byar. Pandans hem har helt enkelt försvunnit och pandan har därför tvingats flytta till de mest otillgängliga platserna av sitt ursprungliga utbredningsområde.  
 
WWFs arbete
WWF har arbetat med att skydda pandan sedan 1980 och var den första internationella organisationen som fick lov att arbeta i Kina. WWF arbetar framförallt med att få större och fler skyddade områden för pandorna, s.k. pandareservat. Det är också viktigt att bygga korridorer mellan olika reservat för att öka pandans rörlighet.


Lite Info om my tatoo.


I dag är det söndag och dom sista sakerma i rummet ska skruvas upp sen blir det tvättstugan.
Bella blir hämtad vid 16 tiden.

Jag måste också lämna en kommentar om vinnar låten igår.
Anna har skön röst men tyckte nog låten var väldigt seg, vill ha mer drag.

Ha det!!
M

Kommentarer
Postat av: Daniella

Jag vet inte. Hittade den bara i räkpåsen. Ser ut som en räka från dinosaurietiden

2010-03-14 @ 09:08:47
URL: http://daniellalamb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0