Bilkrock!

I dag när vi var på jakt efter en bil,  då hände det som inte får hända....

Vi kommer åkande mot Danderyd och svänger av från motorvägen i 70 km kanske och vad händer då???

Det kommer en bil mot oss som kör i fel riktning

Vi hinner bromsa och vråltuta och slår på alla lampor vi kan till tanten i bilen som är mellan 90-100 år

Hon har ingen aning om att hon är på väg i fel riktning på motoravfarten
Totalt livsfarligt

Vi stannar intill henne och skrek -  du kör mot trafiken

Gissa om hon vart glad för att vi stoppade henne mot en säker död.

Eller om hon hade kommit 10 sek tidigare så hade vi kanske vart döda idag.......

Ja Ja
sen har vi sett 3 stycken som bara kört mot rött utan att bry sig, vi kände oss trygga ute på gatorna idag.


Får se om det blir hans, det vet han på Tisdag

Nu har Oscar & Nova blivit hämtade och jag ska äta lite pytt i panna.

Pussar till er alla
Maria


Kommentarer
Postat av: Birgitta "Blondie" Andersson

God morgon vännen!

Va´läskigt med tanten, med tanke på hennes ålder kunde det ju vara jag. Men jag tackar Gud att inget hände.

Håller verkligen tummarna för att Henning får sin bil, den var kanonfin.

Men jag fick ett hugg i hjärtat då jag läste att Ni passerat Danderyd - så nära mig, men ändå så långt ifrån...

Hoppas att Du kan hjälpa mig så att Gun och hennes kompis kan gå med på konferensen den 1 juni. Men mest av allt önskar jag att inget inträffar så att Du och Kia inte kan komma...

Jag kommer förmodligen att vara dödstrött. Ska på två partyn kvällen före. Först ska vi ha personalfest på en krog inne i stan. Sedan ska jag skynda vidare för att vara med på bokförlagets sommarfest på Djurgården.

Hälsa lilla Sandra att hon verkligen är läcker.

Kramar till hela klanen!

Birgitta

Postat av: Birgitta "Blondie" Andersson

Jag är inte vaken ännu tydligen.

Det är inte Gun som vill gå på konferensen, det är hennes dotter Johanna König. Vad kompisen heter vet jag inte, men kan ta fram det på rekordtid om det behövs.

Kramis igen!

Biba


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0