Konfimeras.

I dag vart jag bjuden på Vickys konfimation i Vendelsö kyrka.
Jag har aldrig vart med om det så jag visste inte alls vad som skulle hända och vad dom gör i kyrkan under detta spektakel!
Men det var fint och när dom tog nattvarden var jag inte sen att springa fram till Prellen.
Vicky var jättefin och Kia hade ordnat jättefint hemma hos henne, det bjöds på massa gott som sill & potatis och massa tilltugg. Alltid lika trevligt.
Tack!


Vicky (blonda)


Thea, Kia, Fredrik & Mormor


Prästen förbereder nattvarden (skitcool präst)


Jag själv i kyrkbänken.

Det började lite kaotiskt i dag i kyrkan för när konfimanderna tågar in i kyrkan så ber prästen oss  att ställa oss upp , min granne i stolen bredvid är en gammal dam som faller ihop när hon ställer sig upp så jag kastar mig över till henne för att fånga upp henne så hon inte ska falla ner i stengolvet.
Jag lyckas fånga henne och sträcker min rygg, dom bredvid skriker att vi ska ringa ambulans men jag ber dom hämta vatten och hjälper damen upp i stolen igen, hon kvicknar till och sermonin kan fortsätta.
Det var skoj att fått vart med om en konfimation, vi skulle grilla senare men vi hoppade det för det är lite kyligt ute och sen var det fullt upp med alla gäster.

Nu ska jag bara slappa och snart börjar ny arbetsvecka.

Love M

Kommentarer
Postat av: Mikaelmolly

Great Job!Been putting down Torginol for 20 years,Nice to see a sight that i can relate too.

2011-03-03 @ 11:15:10
URL: http://mikaelmolly.bloglyric.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0