Bada.

Jag gjorde allt för att försöka hålla mig vaken, men jag somnade nyss på soffan.
Vaknade upp som en isbit trots fleecejacka och tjockstrumpor.
snacka om att man har vant sig med värmen.

Nu ska jag bada vaaaaaaaarmt.

I turkiet fick vi nojja på vitlöksbröd serverad med kyckling så vi skulle försöka tillaga det nyss här hemma, jag hetta upp olja med massa vitlök både pressad och små skivad, vände baugetten i oljan så den blev gyllenbrun serverade det med grillad kyckling men ack ack vilken besvikelse, smaka ingen vitlök alls.

Har någon tips om hur man gör goda vitlöksmackor???



Ha en skön kväll

Peace & Love

Maria

Kommentarer
Postat av: Birgitta "Blondie" Andersson

Hej Raring, jag blir alltid så glad av Dig - men även förbaskat hungrig.



Nu stupar jag i säng. Har varit i Orminge och snackat och snackat. Börjar bli lite trött på mig själv. Nu ser jag fram mot att få höra Dig berätta om allt Ni varit med om.



Sov gott! Kramis! Birgitta

Postat av: Saga

Gör ett vitlökssmör först, skiva baguetten till brybröd, bre, och in i ugnen!

2010-09-26 @ 22:12:16
URL: http://sagosmurfen.blogg.se/
Postat av: Jenni, mamma till Nova & gravid

Precis som Saga skrev; gör eget vitlökssmör, bred på en baguette och in i ugnen (precis som såna där frysta vitlöksbröd som har smör i snitten) Då smakar det massa vitlök :)

Hoppas ni hade det bra! Vilka var det som åkte? Välkommen hem! Kram

2010-09-26 @ 22:45:06
URL: http://jennisfamilj.blogg.se/
Postat av: Daniella

Det som Saga tipsade om funkade. Men om du hellre vills teka mackan så kan du göra det med smör och låta mackan bli lite krispig och grov så kan du riva vitlöken mot brödet. Det såg jag på Lailas matprogram :) Det är riktigt gött!



Ska du göra som Saga tipsade om så skulle jag dessutom köra med vitlökspulver istället för riktig vitlök. Då kan jag lova dig att det brassar till i munnen!



MVH

Experten på vitlök som har det till allt :)

2010-09-27 @ 08:13:38
URL: http://daniellalamb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0