Länna sport

Var en sväng till Länna sport för att hitta mer saker till vår träningslokal på jobbet men det sket sig, det fanns inget speciellt.

Men däremot så hittade jag en skumgummiboll att  spela mini jotta med. Den fanns på Intersport länna.

I dag händer det inte så mycket, bara lungt.

Jag behöver 2 tips!

1) tipsa om något festligt gott jag kan unna mig i helgen istället för godis? (inte mat utan mer som småplock i soffan)

2) Avocado... alla äter det men jag har bara ätit det i quacamole men det är gott
Vad kan jag äta till det?
                                    


 Kram Maria


Kommentarer
Postat av: Marie&Elsa

Du kan ju skära upp lite grönsaker, jättegott! Med hemmagjord dipp :)



Sen till avokadon, en skagenröra?

2011-01-13 @ 19:34:06
URL: http://mahii.blogg.se/
Postat av: Daniella

Håller med Marie om helgfestligheterna. Grönsaksstavar med dipp!

2011-01-13 @ 20:06:44
URL: http://daniellalamb.blogg.se/
Postat av: Marre

Åhhhh avocado :-) Min stora favorit !!!

Jag kan äta avocado till allt. Hade en gång pippi på en yougurt o avocado till lunch...jättegott.7



Jag tar bara avocadon och äter som den är typ istället för en banan...Så mycket godare.



Eller så tar jag lite god skinka till eller en enkel skagen bara med creme fraiche, lök, rom.

Och skala någon räka eller ha lite rökt lax till.



Eller bara med keso (jag gillar dock inte keso men många gör!)



Och den är helt oslagbar när man gör sallad, t.ex med bacon o kycling...så har man i avocado så blir hela salladén så där smofsig och god utan att bli onyttig.

Man behöver ingen salladsdressing till, jättebra om man vill äta nyttigt.



Har den ofta på tallriken tillsammans med tomat o gurka typ...smakar gott till va som helst, den är så len i smaken.



Den är underbar till en stekt köttbit :-)



Mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm älaskar den :-)



Kram.............

2011-01-14 @ 07:28:34
URL: http://resantilllandetlangesen.blogspot.com
Postat av: Saga

1) Grönsaker (tex. gurka och morötter) som du kan dippa i creme fraiche med hackad vitlök som fått stå ett tag i kylen.



2) Avocado äter jag 3 gånger om dan på grovt bröd, med bara keso, tomat och avocado! Annars tar du bort kärnan och fyller hålet med keso och äter det bara så.

2011-01-14 @ 16:42:53
URL: http://sagosmurf.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0