Max Jobb!

Som mamma till en 18 åring är man ständigt nervös hur det ska gå med arbete, försörjning mm.
Max går ju i skolan och har praktik 3 ggr i veckan med inriktning golv.
Men han har haft otur under resans gång och pluggar fortfarande men har ingen direkt urkesutbildning.

Jag har sagt till Max att det är viktigt att han söker arbete för jag kan inte försörja han på samma sett som förut.
Han får bo hemma så länge han vill men han måste betala hemma efter skolan slutar i Juni och han behöver ju själv pengar till kläder och nöjen & resor

Så han har sökt massor med jobb:
Ica Maxi
Ica äffärer
Biltema
Coca Cola
Br Lekasaker
telefonjobb
mm
Men inga har ringt eller skrivit tillbaka

Då sa jag till Max att det som finns kvar är McDonalds och att det är väl bättre än ingenting.
I dag skulle han & Sandra till stan & lämna in ett cv där,

Men vad händer!!!!

Hans kompis ringde igår kväll och frågar om han vill ha jobb på Posten & sortera post.

             

Bra betalt och dom behöver jämt  folk som jobbar.
Han åkte på intervju idag klockan 11.00 och ringde hem klockan 13.00 och sa att han fått det  och att han stod och jobbade på en gång!

Me so Happy.

Lycka till älsklings Max
Love Mamma

Det finns alltid saker vi föräldrar oroar oss för men detta har varit en tung sten.
 
Max har nog gått igenom dom värsta faserna, han har diagnosen ADHD och ska nu in i vuxen världen.

Han har snart klar med Gymnasiet /check
Han har inte börjat röka/ check
Han har inte börjat med droger /check
Nu har han fått jobb /check

Max har varit hos doktorn 3 ggr sista veckorna och gissa om han fick spunk när han hörde vad läkarbesök kostade.
Han vet att jag betalar det nu när han går i skolan
När han skulle röntga sig häromdagen så ringde han mig och sa att
-Mamma jag tänker inte röntga mig! för det kostar dig för mycket.
Jag svarade att det måste göras och då sa han
-Fan va allt e dyrt

Jag sa
-välkommen till vuxenvärlden.

P O K Maria




Kommentarer
Postat av: Birgitta "Blondie" Andersson

Hallå Maria!

Jättekul att Max har fått jobb på Posten! Kanon!

Filmen Winter´s bone var nog bra, men jäkligt otäck. Kunde inte sova i natt, drömde mardrömmar.

Eventuellt måste jag ändra datumet för vår träff. Ska vara statist i "Nobels testamente" - Och den 2/3 är ett av datumen för inspelningen i Stadshuset.

Vill så gärna vara med och jag hoppas att Du inte blir ledsen.

Just nu går det för runt med det mesta. Förstår inte hur jag hunnit blogga tidigare. Nu hinner jag knappt skriva ett mail. Dessutom är jag så trött så jag håller på att bryta ihop. Men det är ju alla människor just nu.

Bamsekramar till Dig och familjen!

Birgitta

2011-01-21 @ 14:03:16
Postat av: Linnéa

Tackar!

Ja men det håller jag med dig om, det ska finnas en uppdatering i själva bloggen som gör att läsaren finner intresset att vilja fortsätta klicka in och läsa.

Hur står det till med dig ? :)

2011-01-21 @ 14:26:41
URL: http://linnneaeriksson.blogg.se/
Postat av: Linnéa

Det lutar åt den militärgröna! Men vi får se! :D

Hur ser din fredagskväll ut? Kram

2011-01-21 @ 16:27:45
URL: http://linnneaeriksson.blogg.se/
Postat av: Melina

svar;Ja de var jag som tipsade david att ringa max när han sa att han skulle fixa personal till posten,perfekt ju :) hoppas han trivs :)

2011-01-21 @ 18:31:29
URL: http://mmelina.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0