Diagnos=Magsår

Ok, ska försöka blogga en snabbis.

Jag har varit hos Dr.

Diagnos Magsår.

Asså har ni inte haft det, så är smärtorna i magens övre del outhärdiga.... Jag krampar även i bröst , revben och rygg.
Dom är nästan säkra på diagnosen men vill ändå skicka mig på Gastro för att utesluta tumör.
Jag kan inte äta men är vrålhungrig, en maginfluensa är peace of cake gemfört med detta.
Första gången jag önskade att det var en maginfluensa...
Jag e yr, kräks skum & slem och har smärtor.. I natt sov jag mellan 23.30-02.20 , nästan 3 timmar.
Jag försökte ta mig ut i köket för att bre mig en smörgås men det gick sådär.
för det är lite så att magen lindras lite när jag får något litet i magen..

Jag har fått medicin som ska lindra... Omeprazol
enligt dr så ska den vara jättebra men enligt en vän så är den värdelös.. Hm

Jag är självklart livrädd för Gastron och jag sa till Dr att jag måste vara sövd..


                                       FAKTA

Magsår!

 Symtomen kan vara:

smärta eller obehag i övre delen av magen som kan störa nattsömnen

illamående och kräkningar

kraftig hungerkänsla

tidig mättnadskänsla när du äter

en känsla av uppkördhet i magtrakten.

Att man får plötsliga, svåra magsmärtor.


- Smärtorna kan kännas som halsbränna eller hunger. Ibland strålar smärtan ut i ryggen.
- Man kan vakna på natten på grund av magsmärtorna.

 

Gastroskopi

Gastroskopi är en undersökning av matstrupe, magsäck och tolvfingertarm. Undersökningen görs med ett gastroskop som är en tunn och böjlig slang med en kamera längst fram. Läkaren kan se om slemhinnorna är inflammerade och om det finns sår eller tumörer. Gastroskopi tar bara några minuter, men kan vara lite obehaglig.




Om jag inte känner mig bättre med medicinen till helgen åker jag in akut.

Puss på er så länge
Maria




Kommentarer
Postat av: Suneeta & Chanel

Svar: Dom har inte bestämt sig ännu. Det är därför dom vill låna mina hundböcker, för att "få mera kött på benen". =)

Så dom ska läsa en massa nu och sen hoppas jag på att dom kommer fram till något bra! Mammas sambo vill ha en schäfer och mamma vill ha en liten hund så haha vi får se hur det slutar!

2011-03-23 @ 17:47:13
URL: http://chanelsuneeta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0