Maten!

Jag gjorde en pastasås i dag på Kassler.

Fräs lök & Kassler
Matlagningsgrädde
krossade tomater
buljong
massa kryddor
Vitlök

Lätt som en plätt

  

     servera med valfri Pasta.  Barnen åt detta.

Till mig själv gjorde jag kokt kassler med sparrissås och broccoli



        Man kan ha potatis till men det skippade jag.

Man kokar bara kasslern i vatten några min.

Sås= gör en vanlig Bechamelsås, köp sparris på glasburk(häll i skyn i såsen) skär sparris i mindre bitar och
 lägg i B-såsen.

Låt allt gotta ihop sig tillsätt lite socker & salt.


så jäkla gott för sparrissåsen är lite söt & kasslern är salt. Mumma


Kanske tilltalar detta någon....

                                Peace Maria


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0