Bröllop.

Jag sitter och tittar på TV.4
Dom pratar bröllop , om vett & etikett mm.
 
Dom har en kille i studion som ska gifta sig och en tant som e proffs på bröllop och fest och vett & etikett.
 
Hon säger att allt med bröllop har gått överstyr och jag kan bara hålla med.
I dag tar folk lån för att gifta sig. Galet.
 
Killen i studion skickade ut sin bröllops inbjudan med en video till alla gäster. Orginellt kanske men experten menar
att det kan inte gästerna hänga upp på dörren som en påminnelse.
 
Hon frågade honom vad som var viktigaste med hans bröllop och då svarade han - festen.
Hon sa nej... Det är att ni gifter er och lovar varandra evig trohet.
 
I dag glömmer folk bort varför dom gifter sig,  nu handar det mer om vem som har det dyraste och finaste bröllopet och vem som har den dyraste & coolaste  festen. Man ska bräcka varann helt enkelt.
 
Jag själv har aldrig varit gift och ska jag gifta mig så ska jag göra det 1 gång.  Jag känner ingen stress med bröllop men självklart vill jag ha det senare. Men jag kommer inte kunna ha ett bröllop för 150.000 kr.
Jag drömmer om ett litet bröllop med nära vänner och familj och jag vill också att det ska vara ett bröllop att minnas men jag vill ha det enkelt & romantiskt.Jag har tid att fundera ut det.....
 
Experten tycker inte att man ska ha barn på bröllop och hon säger att inbjudningarna kan skickas 2-3 månader innan, inte ett år som vissa gör. Vem vet vad man gör om ett år.
Roligt att lyssna på hennes åsikter. Hon tycker det är alldeles för mycket trams när det gäller allt detta nu.
 
Vad tycker ni ? hur vill ni ha det eller hur gjorde ni på erat bröllop?
 
 
  Maria
 
 

Kommentarer
Postat av: || mannen som kan prata om hundar ||

Ja, nog har det gått långt med allt vad bröllop heter, och det verkar många gånger handla mer om status än kärlek.

Ju större och finare bröllop desto bättre...

2012-08-07 @ 09:09:25
URL: http://www.henrikolsson.eu
Postat av: Medberoende

Hahah kollade också lite på det där på nyhetsmorgon! Håller med dig och hon experten.

Mina föräldrar gífte sig inte i kyrkan utan borgeligt och mamma hade ingen vit bröllopsklänning utan hon körde på något annat. På själva bröllopet och middagen var bara släktingarna bjudna och senare tror jag deras vänner och sånt kom. Det var 1999 så jag var 4-5 år.

Kraaamar!

2012-08-07 @ 09:59:21
URL: http://medberoendee.blogg.se
Postat av: gunneandersson

Ja, varför ska man pröjsa in sig på ett bröllop, håller med. Vem har råd tex. typ 2 övernattningar på hotell, mat och dessutom bröllopspresent??????????? Säger Som Ripping: trams..
Ha en bra dag tjejen , puss o kram

2012-08-07 @ 11:56:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0