Katastrof läge ?

 
OMG vilken dag.
 
Ni är säkert trötta på att höra om snökaoset men det har varit fördjävligt idag
Jag har ALDRIG varit med om något liknande.
 
Alla bilar, räddningstjänst och bussar i diket och det står 30 tal bilar längst vägen.
 
Jag tror jag hann med den sista bussen till jobbet  i Haninge i morse  och då hade 5 bussar passerat mig och 2 uteblivit.
 
När jag står på bussen blev alla bussar beordrade på radion att återgå till bussgaraget och ALL trafik  bussar, pendel och tunnelbanor ställdes in.
 
En tapper ungdom tog sig in idag men vi bommade FT tidigt för att få hem ungdomen säkert och att personalen skulle komma hem ok. Mitt möte från Nynäs ställdes in.
 
Jag hade läkarbesök i haninge och kunde därför inte lämna Handen först vid 2 tiden och då var älsklingen snäll att hämta mig, Max & Sandra för dom kunde inte heller ta sig in till Globen och vi kunde inte ta oss till Brandbergen.
 
Vi fastnade med Bilen 3 ggr på väg hem och fick gå ut och putta och jag vart fett ovän med 2 estländare som var så smarta att ställa sig mitt i vår uppfart för att  lasta sin bil.
Detta gjorde så vi inte kunde ta sats så vi fastnade ritigt illa.
 
Jag ut ur bilen och knackade på idiotens ruta, när han drog ner rutan skrek jag åt han att han var dum i huvudet och gav han ett finger rakt i fejjan. Jävla idiot.
 
Vi är alltså totalt insnöade och vi har inte fått plogat på hela dan.
Max & sandra har hängt här och vi har bara värmt oss och hoppats på bättring
. Kl 19.00 är fortfarande all trafik inställt.
 
Jag har sett dom mest bisarra sakerna idag men också mycket värme av folk som hjälper varann och pratar med varann som dom kanske aldrig skulle ha gjort annars...
 
Tydligen ska det fortsätta snöa i natt och i morgon.Jag får se hur jag gör med jobbet i morgon , om det ska ställas in.
 
Här kommer några bilder som talar för sig själv.
 
 
 Tidigt i morse utanför mig. Alla bilar fastnade och då var det fortfarande lugnt.
 
 
   Utanför mitt jobb fönster kl 09.00
 
 
    Klockan 17.00 utanför min syrra som bor granne med mig (snodde bilden av henne)
 
 
   En timme senare när hon skottat / Där ser ni dagens snömassor
 
   Den här koppen varm choklad satt fint i morse när jag äntligen kom fram till jobbet
 
  Ja Ja lite om min dag. Förstår att dom flesta haft det jobbigt idag
Min kompis har suttit fast i bilen i 9 timmar.
 
En sak till :
Sune är dålig , han har fortsatt gele kräkningar.. Trist att han inte är på topp.
 
    Laaaater / Maria
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Medberoende

Kunde inte förklarat dagen bättre själv, var med om likande kaos. Helt sjukt!
Skönt att vara hemma nu i alla fall och hoppas att Sune blir bättre!

1000 kramar!

2012-12-05 @ 20:47:14
URL: http://medberoendee.blogg.se
Postat av: Emeliie

Vilken buss tar du ?
Undra om vi tog samma, för dom sa samma sak på min buss!

2012-12-05 @ 21:37:50
URL: http://emeliitaah.blogg.se
Postat av: Emeliie

Vilken buss tar du ?
Undra om vi tog samma, för dom sa samma sak på min buss!

2012-12-05 @ 21:37:50
URL: http://emeliitaah.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0