Bra Haninge.

I dag kom Haninge tidningen ...

Glada nyheter,  Men kommer det att funka ??????

Haninge är första kommunen att totalförbjuda fyrverkerier & smällare från i Söndags.

Det kommer bara att vara tillåtet att smälla på Nyårsafton och Valborgmässoafton.
För att smälla på speciella tillfällen så krävs ett tillstånd från Polis.

Nu hoppas jag på Höga böter för dom som inte respekterar detta och jag kommer vara en som
håller koll.

Det har iallafall inte funkat för här smäller det varje dag och senast bara för några minuter sen.

Hate it.........

   Klart slut från gnäll kärringen Maria.

Kommentarer
Postat av: Suneeta & Chanel

Svar: Tack Maria! =) Dina fina ord värmer otroligt mycket ska du veta.



Jag dricker Tomatjuice ifrån Kiviks. De finns på Ica-affärerna.



KRAM

2012-01-03 @ 19:37:30
URL: http://chanelsuneeta.blogg.se/
Postat av: Emelie - Ung & Kär mamma.

Hoppas det funkar och jag tycker att alla kommuner borde skaffa samma lag.

Men jag tycker faktiskt även att det borde vara förbjudet som privatperson att smälla, utan att det måste vara som en förening.



Tex om hyresgästföreningar vill smälla raketer för sina hyresgäster eller sådär.

Men som privatperson kan man vara stupfull och tända på och så brann det överallt eller något.



Men bra gjort Haninge, hoppas alla kommuner föregår med lika gott exempel.

2012-01-03 @ 19:58:30
URL: http://emeliitaah.blogg.se/
Postat av: LIIV - vanlig men unik

Sv: Tackar :D



Tycker det är rätt att det ska förbjudas, förutom på nyår och valborg. Eller för min del räcker det om man får på nyår men.



Såg du hunden som de hade lagt en smällare i munnen på på nyår? knappt någon mun kvar. Bilden var på facebook och vet några bloggare som la upp den. Började gråta när jag såg den. Så himla vidriga människor det finns!

2012-01-03 @ 21:06:59
URL: http://liivahliin.blogg.se/
Postat av: Magga

Visst är det bra att smällandet förbjuds men jag tvivlar på att det kommer att fungera. Hur kontrolleras att förbudet efterlevs? Just nu kl. 23.50 står det två killar i 14-15-årsåldern på Eskilsvägen och skickar smällare mellan husen, cirka 15 stycken och sedan förbudet infördes har det smällt varje kväll här i Haninge Centrum

2012-01-06 @ 00:02:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0