Sommarfamilj.

Min mamma är född 1949 och hon är uppväxt på fattiga Södermalm (dåtid) med sin mamma  ( min mormor) i en etta.
Min mormor var alltså ensamstående med min mamma.
 
Kommunen erbjöd mormor att  min mamma skulle få en sommarfamilj på Öland så hon fick komma från Söder.
 
När mamma var 2 år gammal så packade mormor mammas väska och skickade i väg mamma med en kommuntant som åkte med henne till öland till en helt främmande  familj.
 
Då var hon så liten men sen blev det så att mamma fick vara hos dom från 2-16 års åldern varje sommar och mamma trivdes jätte mycket.
 
        Gärdslösa...
 
 
Här kommer en bild när mamma var på öland dåtid. Jag har tagit kortet från ett gammalt svartvitt kort.
 
 
              Mamma sitter till höger på pelaren, Den andra tjejen är en av familjens egna barn.
 
                    Nedan ser ni hur det ser ut nu, vi tog bilden i Torsdags.
 
 
        Coolt
 
       Mamma idag
 
 
 
    Mer fina bilder från Gärdslösa
 
 
    Väderkvarnar är vanligt på Öland
 
 
       Gärdslösa Kyrka
 
 
       Vackert med Valmo
 
 
 
 
     Väldigt fint ställe på Öland.
 
Ha det finast / Maria
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: medberoende

Hej! Välkommen tillbaka! :)

Härliga bilder och coolt att se hur det där huset ser ut idag! :)

Kramar!

Svar: Det var skit kul att se husetTack tjejen
Maria Höglund

2012-07-06 @ 16:09:01
URL: http://medberoendee.blogg.se
Postat av: Annica

Åh vilken lycka för mamma att få komma tillbaka dit. Kram

Svar: Ja det var nog toppenKram
Maria Höglund

2012-07-06 @ 16:57:24
Postat av: Patricia♔ ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ

Åhh roligt att se din mamma vid det huset igen:) Älskade Öland.

2012-07-06 @ 23:17:16
URL: http://patriciac.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0