1 Juni.

          Välkommen sommarmånaden . Eller ?


Usch. Man blir depp,  men man får väl ta vara på dessa dagar också.

Tända ljus och mysa i soffan.

Jag tvättar lite just nu, hundfiltar Bla.

Jag ska gå till C senare och handla och då ska jag hyra en film tror jag.

I morse kl 5 tog älsklingen Sune till golbanan och dom kom hem kl 06.30.

Sune var överlycklig i regnet / han är en riktig vattenhund.

Han sprang efter golfbollar i 1.1/2 timme och var ganska trött.

När han kom hem så hoppade han upp och la sig under mitt täcke och det var väl mindre mysigt.

                          Nu ligger mina lakan i tvättmaskinen. HIHIHIHI

             

                              En gammal bild.

...........................................................................................................................



  Nu tittar jag på ett repotage på tv4 om en CP docka.

Dom har lanserat en CP docka för att skapa debatter / Bra tycker jag.

        CP-skadade Jesper Odelberg tycker Gil är jättebra.


"Vi är lika kåta och dumma som andra"

Hon är tillverkad och beställd från Spanien av kooperativet Gil, och lanseras nu för lära folk att uppträda naturligt mot människor med exempelvis CP-skador eller andra funktionsnedsättningar. De blir ofta utsatta för " en snällhet" som uppfattas som kränkande särbehandling.

– Vi är inte mer gulliga än vem som helst. Vi är lika dumma, kloka, stöddiga, kåta och lyckliga som andra, säger Anders Westgerd, verksamhetsledare på Gil.

Genom att väcka debatt med dockan hoppas Gils medlemmar på att bli behandlade som alla andra människor

 Texten är en del från GP.

                     Love Maria




Kommentarer
Postat av: Patricia♡

Jo det är okej, det är ju ändå fredag. Men vart är sommarvädret?:(



kramar

2012-06-01 @ 08:09:57
URL: http://patriciac.blogg.se/
Postat av: Sofia

Ha en fin dag! :D

2012-06-01 @ 10:20:47
URL: http://byfia.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0