Midsommar.

I går var Vi var hos mamma  i Flen.
Det är jätteskönt att vara där och en av fördelarna är att sune kan springa fritt över alla åkrar, ängar och på tomten som är stor.
 
Men det första som händer när vi kliver ut ur bilen är att en tjej i 45-50 års åldern kommer fram och ber oss att inte släppa sune lös för hennes rottweiler sitter bunden vid ett träd. och ena mammas granne har en chihuahua som Sune har lekt med förut och han sitter oxo bunden på gården.
Men herregud !!!!  låt hundarna leka......
 
Jag frågar henne om hennes hund är aggresiv och hon svarar nej och säger att han är kastrerad. Då säger jag att då kan ju alla hundar hälsa sen så dom kan vara lösa....
 
Hon mumlar väl lite och går iväg.
 
Mammas granne hade 15 gäster på gården med vuxna och ungar.
 
Jag gick in med sune och han sprang upp på balkongen och stod och pep.
 
     
 
    Så här fick han stå och kika, detta sög såklart så jag kopplade sune för att gå ner och hälsa på dom andra hundarna.
Chihuahuan var ju inga problem och inte heller rottweilern. Rottisen var kopplad i trädet med massa barn omkring sig och jag hade Sune kopplad . Bäda hundarna är superglada och viftar på svansen och är lekfulla.
Då stapplar bitchen/kärringen fram och säger såhär.
- jag hade uppskattat om ni inte hade gått fram till hunden eftersom jag inte var här och bara mina barn...
 
Men Idiot...
Jag bara gick därifrån och log och fattar att jag har med en idiot att göra.
 
Så därför var vi också tvugna att sätta fast Sune vid ett träd hela dan & kvällen. Stackarn.
 
           
Sen pratade vi inte med sällskapet på hela kvällen.
Vi hörde även Bitchen stå och berätta för alla vad jag hade gjort, att jag hade gått fram till Rottisen med sune när inte hon var med....
När hon märkte att H stod på balkongen och hörde började hon att viska...  Jävla Bönder.
 
Förutom dom idioterna så var det en mysig lugn midsommar med sol, god mat och lite dricka.
Jag brände mig liteså vid 22.00 så hade jag solfrossa och var dödstrött.
 
Mer bilder kommer senare.
Maria
 
 

Kommentarer
Postat av: Medberoende

usch för sånna där idioter som bara förstör stämningen! Men tur att det var bra annars! :)

Svar: verkligen, Fett jobbigaKramizzzzzzzzzzzzzz
Maria Höglund

2012-06-24 @ 14:31:24
URL: http://medberoendee.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0