Vi hann aldrig säga adjö.

På juldagen 2008 gick min vän  A bort.

Han & jag hade en väldig speciell relation.

Ibland var vi vänner och Ibland var jag hans mentor och Stöttepelare och Ibland var vi värsta ovännerna när han inte kunde bete sig....... Han var mycket yngre än mig.

Han största önskan var att få bli min sons Kalles gudfar. Vilket han blev...

Han var en person med mycket energi / Både dålig & bra energi.
Han hade mycket problem med droger och livet i stort men jag fanns alltid där för honom och han fanns alltid där för mig när jag behövde hjälp. Bland annat så gjorde han allt för mina barn. Han var som deras storebror.

Men i vissa stunder mådda A så dåligt så då fick han inte vara här men han ringde ofta och pratade av sig.

Innan julen 2008 så hade vi inte setts på länge för han hade flyttat men hans pappa bodde kvar i BB.

Han ringde mig precis innan jul och frågade om han fick komma till mig med julklappar till barnen och hälsa på. Jag sa att det var ok om han var nykter.

På Juldagen så gick jag förbi hans pappa och utanför stod ambulans och polis och min telefon började ringa och folk frågade om jag visste något.

Jag hade ingen aning men magkänslan gjorde sitt och jag misstänkte det värsta och tyvärr så Dog A den natten pga alkohol & tabletter.

Jag miste min styvpappa i samma veva och det vart väldigt mycket för mig så jag pallade inte gå på A:s begravning.
Alla kompisar hade vart där och alla släkt & vänner så A:s begravning var jätte vacker med ca 300 gäster.
Jag har fått det på film & bilder så jag fick sörja på mitt sätt.
Jag har kontakt med hans fd. Flickvän fortfarande och hon har en stor plats i mitt hjärta.

Så han kom alltså inte till mig julen 2008.

Vi har varit på begravningsplatsen flera ggr och han har bara haft ett vitt kors men idag så hade han fått en sten.
En väldigt vacker sten. Tårarna fick komma idag med. R.I.P lilla vän....

 

       1981-2008 / Tyvärr alldeles för tidig död och tyvärr alldeles för onödig.

Kommentarer
Postat av: Patricia♔ ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ

Så sorgligt:( Tänker på dig!

Hoppas du också får en fin kväll vännen.
Det gick bra på sjukhuset:)

Svar: Härligt att höraKram Maria
Maria Höglund

2012-06-15 @ 15:53:43
URL: http://patriciac.blogg.se
Postat av: Gun

Åh så sorgligt, förstår att det känns. Fint att du var hans vän in i det sista trots allt.

Svar: Såklart. sån e jag. Jag dömmer ingen. Hoppas du haft en fin kväll.kram Maria
Maria Höglund

2012-06-15 @ 15:58:47
URL: http://horni.blogg.se
Postat av: yasmine modell mamma och fru

åh så tråkigt, skickar en kram

Svar: Tack tjejenHoppas du har haft en fin kväll
Maria
Maria Höglund

2012-06-15 @ 17:10:53
URL: http://www.yasminegill.blogg.se
Postat av: Kaffehörnan

Oj vilken läsning både fina känslor och dåliga känslor
Du är en fin människa
Kram

Svar: Tack killen.
Maria Höglund

2012-06-15 @ 18:45:02
URL: http://www.kaffehornan.se
Postat av: Medberoende

Usch vad tråkigt! :( Hemsk historia... tummen ner för alkohol och droger..

Svar: Japp jag håller med. Kram Maria
Maria Höglund

2012-06-15 @ 19:47:06
URL: http://medberoendee.blogg.se
Postat av: Emelie Thorén

usch, vad hemskt!! Tänker på dig!

Svar: Tack tjejen
Maria Höglund

2012-06-16 @ 10:43:40
URL: http://thorenemelie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0