Pumorna.

Tänkte berätta lite om dom som kommer hem till mig på Lördag.

Många trogna läsare vet säkert detta redan men jag berättar för nya läsare hur vi träffades från början.
              Hur olika livsöden kan sammanfläta olika personer.

       

Från vänster : Jag så klart

I Lila : Min vän & chef Kia .. Bästa Bästa Tjejen

I Rosa : Gunne, En superhärlig kvinna som från början var vän med Birgitta (Blondie) men som vi har fått äran att lära känna.

I vitt rutigt : Birgitta,  Författare av boken Blondie

Här kommer en liten berättelse hur vi  alla träffades.

En morgon för några år sen så satt jag och tittade på Tv4,  morgon tv och Birgitta var i studion och berättade om sin bok Blondie

                     

Denna bok är helt unik, Birgitta Andersson skildrar ett liv på så djupa nivåer att de flesta av oss inte anat att de finns. Och sedan hur hon mot alla odds tack vare sin härliga fräckhet når upp till ytan där man kan stå ut med livet."


Jag fastnade för henne direkt och just då mådde jag skit eftersom en nära anhörig till mig hade börjat med heroin. Jag kontaktade henne via mail och hon svarade mig och vi hittade varann direkt och jag kunde prata med henne om allt.

Vi har samma sjuka humor ...

Hon kom också till vårt jobb på FutureTeens och hade en föreläsning om sitt liv.

Då träffade Kia henne för första gången och Kia kände samma sak med Birgitta , Birgitta är en kvinna som är svårt att inte älska. Hur skön kärring som helst.

Sen vart det också att vi träffade underbara Gunne och helt plötsligt var vi 4 pumor med olika bakgrunder som bara stortrivs tillsammans. Vi skrattar hysteriskt när vi ses och alla har så mycket att prata om....
Det är detta jag menar med att jag har kompisar från åldrarna 18-70.  Jag har lätt att tycka om alla människor.

                                       Längtar efter mina ladies....

  Nu har ni en hum om hur vi känner varandra:

Här kommer en liten text om vad boken handlar om, den finns även på pocket och då är boken vitt.

Som nyfödd är hon nära att bli lämnad i en snödriva.
Som sjuåring blir hon våldtagen av en alkoholist i en trappuppgång.
Som nioåring rymmer hon hemifrån och blir än en gång våldtagen av en långtradarchaufför som gett henne lift.
Som tolvåring börjar hon sälja sin kropp till fyllgubbarna i Björns trädgård på Söder i Stockholm.
Som trettonåring är hon fullfjädrad prostituerad i City och har en hallick som tar ifrån henne merparten av de pengar hon tjänar.
Som tonåring blir hon snart grovt kriminell och utnämns av pressen till Sveriges gangsterdrottning.
Hon kommer att tillbringa sexton år av sitt liv på olika institutioner, alltifrån flickhem, ungdomsvårdsskolor och psykiatriska kliniker till slutna avdelningar på såväl mentalsjukhus som kvinnofängelset Hinseberg.
Hon heter Birgitta Blondie Andersson och har levt ett liv som de flesta människor inte kan föreställa sig ens i sin vildaste och mörkaste fantasi.


Har ni inte läst den och gillar sannhistorier så köp den....

Kommentarer
Postat av: CASSANDRA - LINNEN MED FINA TEXTER!

sv; hah nä, gillar inte det, du?;)

2012-03-21 @ 11:58:51
URL: http://bruudar.blogg.se/
Postat av: emma

sv. tack så mycket!! jag jobbar som grafisk producent :D

2012-03-21 @ 12:00:29
URL: http://emzaans.blogg.se/
Postat av: Patricia♔

Tvyärr har jag inte råd att unna mig en bok just nu, men hade väldigt gärna velat ha och läsa den.

2012-03-21 @ 12:01:34
URL: http://patriciac.blogg.se/
Postat av: yasmine modell mamma och fru

ja super fint väder, så nu ska jag iväg och handla lite produkter till mitt kvällsbad ikväll behöver nån ny god bodylotion kraaam

2012-03-21 @ 12:37:01
URL: http://yasminegill.blogg.se/
Postat av: Patricia♔

sv: Jag vet inte det. Träffar aldrig på dem så kan inte fråga heller. De är inga man vill plinga på och klaga hos.

2012-03-21 @ 12:41:56
URL: http://patriciac.blogg.se/
Postat av: MOLLY BERGSTRÖM - UPPSALA

Önskar dig en fin onsdag! :) KRAM

2012-03-21 @ 13:28:00
URL: http://mooollys.blogg.se/
Postat av: yasmine modell mamma och fru

jag hittade en underbar med doft ab blueberry smoothie mummma skulle man ju nästan kunna äta upp,

blev fika i vårsolen också.

kraams

2012-03-21 @ 16:01:50
URL: http://yasminegill.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0