Icas Buffe nr 11.

Icas buffe tidning som kommer 1 gång i månaden suger just nu....
 
Jag vill ha enkla vardags recept.
 
Inte fasiken vill jag ha recept på
 
kokt dumpling
wontons
kimchi
Mojo Rojo
ångkokt pudding.
 
Vad fan e det ?????
 
kom igen nu. Jag går väl inte till ica och köper 1 miljon indigrienser (vet ej hur det stavas) för att laga en onsdags middag.
 
Jag eftersöker snabba och billiga recept utan att behöva köra på halvfabrikat.
 
Husmanskost kommer snart försvinna i våra hem pga av all konstig mat.
 
Det är inte många ungdomar som kan laga mat längre, dom köper färdiga såser, smaksatta creme fraicher och färdiga pasta såser.
Jag tror dom knappt äter potatis längre utan det är pasta, nudlar och pommes.Känns som den goda husmanskosten kommer försvinna.
 
Jag kan verkligen längta efter potatis,  jag äter potatis minst 3-4 ggr i veckan.
 
Hur gör ni.,  lagar ni husmanskost eller kör ni på annan slags mat ?
missförstå mig inte, jag kan också tycka det är gott med typ kinamat ibland eller testa lite annat men då kanske det är till en bjudning eller till nyår typ men inte i vardagen.
 
       Laaaaaaater / Maria
 

Kommentarer
Postat av: || mannen som kan prata om hundar ||

En annan lagar inte ens mat här hemma! :P

2012-11-14 @ 19:56:14
URL: http://www.henrikolsson.eu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0