Dilemma.

 
I dag när jag pulade ute på min lilla plätt så kom grannen som har plätten bredvid
 
 
     Hon har plätten till höger.
 
 Vi pratade om allt möjligt , vi kom in på gräs, blommor och sen nämnde jag att vi ska höja staketet till 120 cm.
 
Jag såg på henne att det inte var så populärt.
 
Jag frågade henne vad hon tyckte och då kom svaret.
 
- Helst inte, Jag får så mycket skugga då.
 
Snäll som jag är så lovade jag att inte höja mot hennes sida.
Jag sa att hon får stå ut med mitt fula tryne i sommar och risken är att sune kan hoppa över på hennes plätt.
 
Hon svarade att det gjorde ingenting och att Sune gärna fick hoppa över till henne.
 
Jag blir lite ledsen över att jag inte kan höja staketet, mest för att det kommer se lite crazy ut mot det högre staketet som oxo blir impregnerad brunt och  det andra är kortare vitt som ni ser på bilden.
sen var jag  ute efter att ha lite privat känsla när jag är där ute.
 
Hon kanske ska flytta framöver så då ska jag passa på att höja staketet.
 
   Lite tankar / Maria
 
 

Kommentarer
Postat av: http://moore.se/charlotte

Hej!
Idag har jag sista dagen på min tävling om att vinna ett tandblekningskit från BrilliantSmile. Passa på idag! :)
Kram

2013-04-09 @ 17:07:50
URL: http://moore.se/charlotte
Postat av: Anonym

Det här kanske låter lite tokigt men kanske skulle det funka med ett mobilt insynsskydd, typ i markisväv som man sätter fast mellan två stavar? Vet ej om ni har morgon eller kvällssol men då kan ni ju i allafall skärma av under den tiden då grannen har skugga i vilket fall, eller när ni har gäster eller whatever. Kan ju vara skönt att ha lite avskilt på kvällen också. Nu är jag inte så jättepraktiskt lagd så det kanske inte funkar alls blir som han på Lorry som först "har en jättebra ide´"och sen.."tänkte inte på de´" ha ha.

2013-04-09 @ 17:45:53
Postat av: || mannen som kan prata om hundar ||

Men är det skuggan kanske du kan lösa det med 180cm höga hundgaller. DÅ kanske hon inser att ett litet högre staket inte spelar någon roll :P

2013-04-09 @ 18:09:09
URL: http://www.henrikolsson.eu
Postat av: || mannen som kan prata om hundar ||

Sv: Ja, hon blir skitsur :/

2013-04-09 @ 18:44:30
URL: http://www.henrikolsson.eu
Postat av: Medberoende

Vad surt! Om jag vore hon skulle jag nästan tycka det var skönt om grannen bredvid höjde staketet etc och försökte göra det lite mer "avskilt", alla vill väl ha något slags privat liksom... men då får hon skylla sig själv i så fall! Hahahha bara för de ska man störa henne ännu mer! Haha nä skoja... Men hoppas det löser sig! Det där i inlägget över verkade som en bra lösning!

Kraaaaaaaaaamisar!

2013-04-09 @ 21:27:39
URL: http://medberoendee.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0