Hjärtklappning

 
Idag vid 2 tiden var jag här i krokarna på väg hem från  Handen.
Min telefon ringer och jag ser att det är min syrra som ringer.
 
Samtalet låter så här och tänk er en hysterisk röst.
 
- Hej är Kalle hemma ?
 
Jag svarar nej
 
- Är Sune hemma ?
 
Jag svarar nej och frågar lite irriterat vad det handlar om....
 
Då säger hon att det brinner i min trapp och undrar om någon befinner sig i Lgh.
Det är vår Granne Jimmy som ringt henne och frågat om någon är hemma hos oss.
Han stod utanför mig med brandkåren och polisen.
Han hade gått dit för att  vara beredd att slå in min ruta och plocka ut Sune .
 
Jag säger att  jag har sune är med mig och att ingen är hemma i lgh.
 
När jag närmar mig hemmet ser jag brandkåren med blinkande ljus och polisen vid min port, jag möter 2 brandmän och jag slänger mig fram till dom och frågar vad som händer ??
 
Dom lugnar mig och säger att det är lugnt , någon hade bränt fast popcorn så det vart rökutveckling
 
Suck. Jag fick hjärtinfarkt kan jag säga.
 
 Bra början på helgen.......
 
 

Kommentarer
Postat av: Annica

Sorry om jag lät hysterisk men blev livrädd att något skulle hända er. Att Kalle låg hemma och sov eller att Sune var hemma själv. Jag fick panik!! Kram

Svar: kram
Maria Höglund

2013-04-30 @ 18:34:54
URL: http://annicahoglund.blogg.se
Postat av: Therese

Usch vaed obehagligt :(
Tur att det inte var något allvarligt iaf!

nej alla hörde inte av sig. dålig stil tycker jag :/

Svar: Ok tristKram
Maria Höglund

2013-04-30 @ 18:39:48
URL: http://nyutsidaa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0