Mobbning

    Sitter och lyssnar på tv:n
 
Friends har gjort en stor undersökning ang. mobbning och skolstarten.
Det sitter en kille med i studion som blev mobbad i 9 år i skolan och det hände ingenting bland lärarna.
Han berättade att veckan innan skolstart så mådde han skit och hade en klump i magen.
.................................
 
 
Det är jättemånga ungdomar som just nu  sitter hemma och mår skitdåligt inför skolstarten på Måndag.
Dom går tillbaka till helvetet. Dom blir utfrysta och dom blir kallade massa fula namn mm. Usch.
 
Jag själv känner så starkt för dessa mobbade ungdomar, det måste vara ett helvete. Jag hoppas alla lärare verkligen tar detta på allvar och ingriper tidigt på terminen.
 
Sen handlar det väl lite om ekonomi också.
Många barn får nya fina skolväskor, kläder, pennor och böcker inför skolstarten men vissa föräldrar har inte råd att ge detta till sina barn.... Tänk hur dessa barn känner.
 
Ibland tänker jag att det skulle vara bra med skoluniform och att man bara fick ha skolans material..
 
  Lite morgon tankar.
 
                         Love Maria

Kommentarer
Postat av: Medberoende

Usch ja! Ibland tänker jag en del på det... Egentligen heeelt onödigt att klaga på att börja i skolan efter ett långt lov om man har vänner där och trivs. Tänk alla som är ensamma...

Skoluniformsgrejen har jag också tänkt på! Mer förr när jag var yngre och det var mer "viktigt" att ha fin ny skolväska, pennskrin, nya idrottskläder och så vidare. Jag var alltid en sån som inte fick nytt varje år och det var jävligt jobbigt ibland.

Intressant att läsa!

Kraaaaaaam

Svar: Usch . Ja inget skoj alls
Maria Höglund

2013-08-15 @ 13:24:00
URL: http://medberoendee.blogg.se
Postat av: || mannen som kan prata om hundar ||

Det är få saker som gör en så förbannad som fega och/eller handlingsförlamade lärare...

Svar: sant. håller med totalt
Maria Höglund

2013-08-15 @ 16:14:57
URL: http://www.henrikolsson.eu
Postat av: Anonym

Det är väldigt synd barn egentligen, tyckerna lärarna borde utbilda sig om mobbning. Av egna erfarenheter, så blev jag mobbad inte för kläderna utan för min näsa (blev kallad Falk/fågel och håret) och lite annat, visst blev man ledsen och själförtroendet hamnade på botten (de sitter fast än idag) men de va ingenting lärarna brydde sig om, utan de ansåg som om de va fel på en och inte på mobbarna. Det hela slutade med att jag böt skola, och rektorn sa det så fint "vill inte se dig här i min skola senare".

Svar: Nej usch va hemskt. Styrkekram...
Maria Höglund

2013-08-15 @ 18:11:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0