Hata & Älska

 
Ok idag är det den där trista dagen då alla räkningar betalas.
 
Allt e betalt och alla papper sitter snyggt i pärmar, kvitton sorterade. Ordning & reda
 
    Lönen kom & gick
 
 
Men det är en dag att hata men ändå en dag att älska då man har allt klart och man har koll.
 
Känns bara jobbigt att det snart är jul och klapparna ska handlas, alltid lika tuff månad/månader
 
När jag fick mitt kvällsryck passade jag på att ordna bland alla andra papper och hittade 3 viktiga kvitton. Ett på Kalles lurar som ska bytas i morgon, micken har gått sönder så han ska få nya av SIBA
 
Sen hittade jag Max kvitto på hans Jays lurar som han ska byta till helgen, där har ena hörluren börjat spraka, förmodligen spräckt.
Han har oxo rätt att få nya.
 
Sen på en klocka jag har här hemma som har gått sönder, den där piggen som man drar ut för att ändra tiden har gått sönder men där är garantin veck men jag ska försöka med konsumentlagen och se om dom kan ordna
något. Klockan kanske är använd ett 30 tal ggr på 2 år. Ska väl hålla mer än så och piggen rör man ju inte varje gång liksom....... och den har alltid varit lite trög.
 
Det är bra att spara kvitton....
 
Slut tjatat om min trista kväll / God Natt Ia
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0