Räk tacos

 
     Hej på er eller go kväll
 
Nu har vi ätit middag tillsammans. Grabbarna åt vanlig tacos och Jag, H och S åt Räktacos.
Det är så himla gott och annorlunda.
 
Så här gör jag den !
 
Smälter ca 75 g smör i stekpannan
pressar ner 4 vitlöksklyftor
Ca 5 msk tomatpure
curry efter smak
chili efter smak
cayene efter smak
4 dl cremefraich (låt detta småputtra i ca 5 min)
Sist har ni i 2 påsar nyskalade räkor så det bara får ett uppkok.
 
Serveras i vanliga tacoskal
riven ost
tomat
lök
sallad
gräddfil
(eller vad ni vill ha i skalen)
 
            Mums va gott / Ia
 
Tog inga bilder för jag satt längst in i köket och kameran låg i vardagsrummet...
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0