Välj själv ?

Jag vaknade tidigt idag, entusiastisk över alla spännande saker jag skall göra innan dagen är över. Min uppgift är att välja hur min dag ska bli.

  Idag kan jag välja att gnälla över det regniga vädret ...eller glädja mig över att gräset får gratis vatten.

Idag kan jag mumla om min hälsa ...eller glädja mig över att jag lever.

Idag kan jag sörja över att jag har så få vänner...eller med spänning se fram emot att göra nya bekantskaper.

Idag kan jag tjura för att jag behöver gå till jobbet ...eller skrika högt av glädje för att jag har ett jobb att gå till.

Idag kan jag muttra nedstämt över att jag har hushållsarbete att göra ...eller känna mig glad över att jag har tak för min kropp och själ.

Denna dag sträcker ut sig framför mig och väntar på att få bli skapad och här är jag, skaparen, som får skapa min egen dag.

                             Maria

Kommentarer
Postat av: susse

De där va väldigt bra skrivet!!
Man ska försöka tänka mer så nu när den mörka-deppiga-perioden har börjat.

2013-11-05 @ 20:14:48
Postat av: Annica

Fina tankar :)

2013-11-05 @ 20:41:31
URL: http://annicahoglund.blogg.se
Postat av: Medberoende

Riktigt bra skrivet! Så himla sant också!

Kraaamiiisar!

Svar: Kraaaaaam❤️❤️❤️❤️
Maria Höglund

2013-11-05 @ 21:48:37
URL: http://medberoendee.blogg.se
Postat av: Felicia

Så himla smart, bra skrivet! Det är alldeles för lätt att tänka negativt och bara se sakerna man INTE har, istället för att uppskatta hur bra man faktiskt har det.

Kram!

2013-11-05 @ 22:56:50
URL: http://bunnys.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0