Bra dag

 
Trots halshelvetet så har det varit en ok dag.
 
Jag började dagen på FT men klädvalet innan jobbet idag var inte lätt.
Det spöregnade i morse och blåste småjävligt och endast 2 grader.
 
Jag äger ju ingen vinterjacka så jag snodde Max snygga och varma parkas jacka. Love It
till det vart det gummigutta och tights.
 
Fick en del gjort på jobbet och surrade lite med kollegerna, fick även med mig en påse med kläder till loppisen hemifrån eftersom jag rensat i en garderob.
 
Efter jobbet vart det en snabbdate med I & K , Vi surrade lite  och jag följde med Inger till Kicks.
 
När jag var klar i Haninge åkte jag med Älsklingen till hans chef, Gud vilken mysig chef. En super go gubbe som haft sin firma i 35 år. Ordning & reda och så himla trevlig människa. Vi surrade och dom gjorde arbetsplanering som sträckte sig till Mars. Dom har fått 2 nya grymma jobb, men det ena är lite halvfarligt jobb som jag kanske inte diggar men det e otroligt bra med pengar för dom. Dom ska nämligen jobba i tunneln som byggs vid centralen , 50 m under marken. Det blir massa tilläggs ersättningar pga. risker mm. Tydligen är det redan 6 personer som mist livet sen tunnelbygget startade berättade chefen idag. Älsklingen firma ringdes in nu av NCC för Uffe (chefen) måste städa upp efter tidigare yrkesmän som inte gör sitt jobb , spännande men läskigt.....
Det var jätteroligt att få ett ansikte på bossen och jag fick en jättebra magkänsla med denna människa och jag brukar sällan ha fel. Alla papper skrevs i dag på anställningen och så himla bra avtal och arbetsförmåner, jag är så glad för H:s skull då han har haft otur med massa oseriösa chefer som inte alls har teckning för det dom utger sig för. Skönt med ordning & reda.
Happy
 
När vi kom hem har vi myst med killarna och pratat Bla. om Kalles Gymnasium val, Kalle hade nämligen möte med syo k idag och det lutar åt teknik linjen eller handels för Kalle, Syo tyckte Kalle ska ha en ledarroll  för enkäten visar alla tecken på det...
Man kryssar i massa frågor och då visar den ungefär vilken riktning Kalle ska välja
Data, teknik, ekonom eller ledare.
 
Kul, Kalle har 212 poäng nu men tror han kan få 220 p till vinterlovet och då kommer han in på dom flesta linjerna.
 
             Nu  har jag ätit sallad och vi ska kolla Dallas / Mycket text i detta inlägg.
 
 
                 Go Kväll / Ia
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Medberoende

Håller med, hääärligt med bra dagar! :D

Kraaaam!

2013-10-19 @ 17:29:30
URL: http://medberoendee.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0