Bully

                    Im a bully
 
Såg ni på nyheterna om pappan i Texas som ställde sin son längst med vägen med ett plakat där det stod
 
JAG ÄR EN MOBBARE
TUTA OM NI HATAR MOBBARE.....
 
Bilarna som åkte förbi tutade......
 
Tydligen har sonen mobbat någon och pappan ville att sonen skulle känna på hur det känns att bli förlöjligad och utsatt.
 
                 Vad tycker ni om denna metod ?
 
Personligen tycker jag nog det var lite att ta i.
 
Men jag tycker många föräldrar är väldigt flata med konsekvenser
 
En gång när Max gick i 2:an  fick jag ett samtal hem av läraren för att Max hade retat en tjej i klassen.
Hon var tydligen jätte ledsen.
 
Jag pratade med Max men det slutade inte där   utan max fick ringa hem till tjejen och först prata med hennes föräldrar och sen be om ursäkt till flickan....
 
Flera gånger när mina grabbar har gjort hyss med sina kompisar så har mina barn fått tex. utegångsförbud i 2 veckor eller data förbud medans deras kompisar inte har fått några konsekvenser alls.
 
GISSA OM JAG FÅTT HÖRA DET...... 
 
- Alla andra får inga straff mm men det får jag !!!
 
jag har fullkomligt skitit i det och försökt varit konsekvens och jag tror det har lönat sig för jag tycker mina barn är väldigt väluppfostrade och behandlar andra med respekt.
 
 Jag får ofta höra av andra att mina barn är väldigt trevliga och artiga och jag resonerar så att om dom är det när jag inte är med så har jag lyckats.
Sen säger jag inte att mina barn är super perfekta men vem fan e det ?????
 
     Love Maria
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: kaffehörnan

Det var hårt men helt klart bra beslut av pappan
Sånt gillar jag verkligen rätta takter

Annars får dom som mobbar mest hjälp och vård.
kram

2013-10-06 @ 11:27:44
URL: http://www.kaffehornan.se
Postat av: kaffehörnan

Tack för ditt beröm, när jag såg den blev jag het på den. Den måste jag fota.
kram

2013-10-06 @ 12:21:27
URL: http://www.kaffehornan.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0