Nya regler.

 
Arbetsförmedlingen och regeringen har bestämt nya regler från 1/10
Att alla som har a-kassa ska göra en aktiveringsrapport till abf i gång i månaden på alla jobb man sökt och intervjuer man varit på mm . Om man inte lämnar in rapporten så blir man av med A-kassan.
Bums
 
Dom är verkligen på alla människor som redan ligger...
 
Detta gäller Max och jag har försökt hjälpa honom med det här hela kvällen.
Skapat sidan med inloggnings koder både 1 och 2 olika koder, suttit i telefonkön i ca 20 min
Vi har gjort rapporten och skickat in, total längd ca 2 timmar från början till slut.
Så jäkla krångligt och fan ta en om man missar.
 
Hur lätt är det för en 21 åring utan en direkt utbildning att få jobb ?
Han har golvläggar utb. i ryggen men saknar ett ex antal lärning timmar och är inte intresserad av det yrket...
 
Suck.
 
På mötet på arbetsförmedlingen så sa dom att dom prioriterar människor i fas 3 och nyanlända svenskar
suck igen.....
Våra ungdomar da ?????
 
 Usch!
Nä,  nu ska jag kolla på Svenska fruarna så jag får lägga mina negativa och irriterande tankar på annat håll.
 
   God Natt på er / Maria
 
 

Kommentarer
Postat av: Medberoende

Arbetsförmedlingen har jag inte hört mycket positivt om... Dom har fuckat det för mamma i många år också..

Hoppas det löser sig för er/Max!


GOOOODNAAAATT!

Svar: Tack hjärtat
Maria Höglund

2013-10-01 @ 21:30:32
URL: http://medberoendee.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0