Sorg & saknad

 
 
Min snälla granne i huset mittemot är i 60 års åldern.
Han miste sin fru för ett par veckor sedan och jag tycker så synd om honom.
Han är så ledsen och deprimerad.
 
Han träffade sin fru i 20 års åldern och dom har varit gifta i 37 år.
Hans fru fick en sjukdom för 20 år sen som gjorde henne beroende av hjälp dygnet runt och då är det maken som vårdat henne hemma. Hon har blivit sämre & sämre och nu är hon borta ur hans liv.
 
Han berättar varje gång jag träffar honom  att dagarna är tunga.
Han sover till 10-11 och orkar knappt kliva upp i sängen. När han går upp så kokar han en termos kaffe som han alltid gjort till sin fru i alla år och tar termosen till graven, han sitter vid graven och pratar med henne i ca 5 timmar varje dag.
I dag mötte jag honom kl. 15.00 när han kom från graven. Han var tvungen att lämna graven för att han frös och Kallare blir det.
 
Han tycker om att prata en stund och jag försöker peppa honom med småsaker men han säger att han inte orkar och vill göra något, jag har tom. erbjudit honom att låna Sune någon timme då och då bara för att fokusera på något annat och ha någon att prata med eller promenera men han tackar nej....
 
Stackarn...
Vilken sorg.
 
När han kommer från graven äter han en bit och sen sover till dagen efter .......
 
 Att mista en livskamrat kan inte vara skoj och dom har berättat så mycket skoj dom har varit med om tillsammans
Det är väl det värsta med att hålla ihop med någon så länge som typ hela livet, Kalles farmor & farfar firar 50 år som gifta....
Vad gör man sen ??????
 
                  Bara lite tankar så här på kvällskvisten....
 
Ia
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Stackars lilla gubben,fy det gör ont i mig å höra det du berättar.Jag själv har mist två kill-kompisar som jag sörjer än idag.Så då kan jag förstå hans sorg :( Ge han en kram från mig nästa gång du träffar på han å säg att det finns dom som tänker på han. Kram
Ps Fråga han om han kanske behöver komma till doktorn å få någe antidepp medicin,har han inga anhöriga kvar eller?Ds

Svar: Han har fått det och sömnTack
Maria Höglund

2013-10-01 @ 17:51:31
Postat av: || mannen som kan prata om hundar ||

Usch! :( <3

2013-10-01 @ 17:59:35
URL: http://www.henrikolsson.eu
Postat av: Medberoende

Neeej usch vilken tråkig läsning... Stackars den gubben...

2013-10-01 @ 21:37:06
URL: http://medberoendee.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0