Julklappspel




  Herregud va sämst jag är på att slå in paket 😜

Vi tänkte spela julklappspelet på julafton  För första gången !
Vi har sagt 2 paket per skalle för 100 kr styck ca, 
Det blir jag, H, K, M, S och mormor som kör detta 

Ska bli skoj 

Terese !

Först körde ni en 1:a eller 6:a va på tärningen för att välja paket ?

Sen när alla fått paket så satte ni klockan på tid och den dom fick tex. En 1:a fick sno paket av någon annan 

Men jag undrar?! 

När tiden är slut och ev en person sitter med 4 paket och någon med 0 paket 
Så slutar ni eller ?? 

Tacksam för svar gumman 👍💜
Alla säger så olika hela tiden !!! 

Kramar Maria 

Kommentarer
Postat av: Therese

När det är så många som är med( många paket) så slår man 2 tärningar, får man en 1 eller 6 får man ta ett paket från högen. När paketen är slut så trodde jag man skulle öppna klapparna men tydligen ska man INTE öppna dem utan man ställer klockan på 10 min, sen fortsätter man slå. samma som gäller, en 1 eller 6 så får man ta paket från valfri deltagare. Om någon blir utan i slutet, så synd för den. MEN eftersom vi kör med barn så "ser vi till" att ingen får 0 paket i slutändan, utan om det är någon som har 0 paket när tiden är ute så får denna ta valfritt paket från spelaren med flest paket.
Men det är ju ett SPEL och alla kan inte vinna i spel för det kan ju hända att någon blir utan men vi gör inte så hos oss ;)
Och även om man får både en 1:a och en 6:a så gäller bara en.
Sen kan man om man vill göra så att om man slår lika med tärningarna så får man slå igen.
Lycka till!
Kram

Svar: Tack , jag tror vi öppnar så vi vet vad vi ska sno !!! 👍👍👍💋💋💋
Maria Höglund

2014-12-10 @ 11:16:06
URL: http://unaangelita.se
Postat av: Medberoende

Haha nej det där var fint inslaget om man jämför hur det brukar se ut när jag slår in något hahaha! ;)
Kul spel-idé!

Kraaaam

Svar: 👍❤️
Maria Höglund

2014-12-10 @ 19:08:07
URL: http://medberoendee.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0