Kyckling

 
                       Mina 2 kycklingar åt kyckling idag
                        Kyckling, ris & café de paris
 
                  Kalle har på sig sin nya Mouli tröja/gymtröja
     
 
Det gick åt fanders med min vila förut, jag började tänka på kryddskåpet och vips så var jag i köket och gjorde värsta rensningen.
Nu är det ordning & reda
Jag tror jag hade 2-3 st. av vissa kryddor som paprika pulver , vitpeppar och svartpeppar mm
Jag hällde över alla i en burk och la alla dom vanligaste kryddorna i en liten låda som blir lätt att plocka fram när man lagar mat. Tidigare har jag letat och rört runt bland alla kryddor.
små kryddpåsar la jag i en större fryspåse som blir lätt att ta fram istället för att dom ligger lösa överallt.
 
När jag väl höll på i köket så  tog jag skafferiet och kylarna,
i morgon tänkte jag ta skåpen med alla burkar & skålar och få lite ordning där.
Nu får jag jämt leta , eftersom alla slänger in skålar och ungs formar mm  överallt.
 
Dags för tvättstugan och sen blir det ev. en film och Rambo 2.
 
                            XOXO Maria
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Henrik Olsson

Ja, kryddskåpet kan innehålla en hel del! :P

2014-01-11 @ 19:29:22
URL: http://www.henrikolsson.eu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0