Enjoy

Enjoy my as
 
Alla ni som läser min blogg vet ju turerna kring min nya Enjoy soffa från Mio i Haninge
Jag är ju inte direkt en tur människa men ändå....
Hur jäkla mycket otur kan man ha ?
 
 
Först fick jag en ny soffa,  jag upptäckte massa fel på den och kontaktade Mio inom typ 1 timme efter dom levererat den. Detta var den 18/5
Jag pratade med en sjukt otrevlig Maria på reklamationen, Biatch...
 
Hon hittade på massa konstigheter så till slut besökte jag Mio personligen och fick prata med den ena chefen som har varit väldigt hjälpsam.
Efter typ 6 v fick vi beskedet  att den här veckan skulle dom leverera en helt ny soffa till mig och ta med sig den andra tillbaka.
 
Å va snällt & skönt tänkte jag. Äntligen....
 
I dag skulle dom leverera  den nya soffan mellan kl. 10-13
 
     Sagt & gjort...
 
Dom kommer OCH
Efter 20 min när dom monterade upp den nya soffan så ropar den ena killen som monterade upp den att jag skulle komma,   det var  samma typ av fel på den nya soffan, Den gick inte att haka på som den 1:a
mm mm
 
Jag fick spelet och sa till killen att ta med sig den nya soff -jäveln tillbaka och att låta mig häva köpet .
Jag ringde även Mio, dom skulle ringa upp mig snarast
 
Till slut ringde det, det var apan Maria som ringde tillbaka med sin vanliga vänliga attityd och då gjorde jag klart för henne att jag bara ville prata med R på Mio .
 
Hon svarade att han var ledig denna vecka.
Jag förklarade vad jag ville att dom skulle göra för mig, alltså ge mig alla pengar tillbaka för nu har jag tröttnat.
Först vägrade den där Maria i tidigare samtal gå mig till mötes men nu svarade hon att hon skulle försöka få tag på chefen.
 
Efter några timmar ringer hon upp igen.
hon sa.
 
- Du får pengar tillbaka in på kontot och jag hämtar soffan NUUUUU.
 
Va fan, Nuuuuuu ?
 
Vad ska jag sitta på da ? och mina pengar för soffan kommer in på kontot tidigast Tisdag.
 
Hon sa att det var det som gällde och då orkade jag inte mer.
 
- Hämta soff jäveln da, svarade jag bara
 
Sagt & gjort så hämtade dom skitet klockan 16 och nu har jag inget att sitta på.
När dom varit här så vart det jakten på den försvunna soffan,
det var bara att ge sig ut och prova soffor.
 
Jag hade sett framför mig att vara utan soffa i 4-8 veckor nu eftersom de flesta har lång leverans tid .
Men jag hade sån tur, Jag hittade 3 soffor jag ville ha och ALLA 3 fanns på lager
Jag bestämde mig för en.
 
Det blev också bio soffor fast en 3:a och 2 fåtöljer i brunt tyg
så himla skön
 
3+1+1
 
Och den är inte från Mio.
 
Med fasit i hand känns det här bättre måste jag säga
Förut hade jag 3 sittplatser
Nu har jag 5 sittplatser och 4 med bio soffa.
Jag hämtar hem soffan i morgon för då får vi låna en bil av PK med drag krok.
 
    Happy Girl in the end........
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Medberoende

Vilket jävla skit! Tur att löste sig i slutändan och hoppas den nya soffan är 100 % felfri!


Kraaaamar

Svar: A verkligen
Kram
Maria Höglund

2014-06-26 @ 21:49:05
URL: http://medberoendee.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0