Max

 
                 Ja va hände med Max ?
 
I Söndags morse vart  han ju dålig med Magsmärtor och kräkningar
Tydligen gick det maginfluensa på Max jobb/skola
 
 Ok... Jag får ju panik i vanlig ordning och spritar och tvättar allt i 90 grader som en tok.
 Köpte engångs handskar och käkade vitpepparkorn
Haha Jag har som sagt en dödens fobi mot kräksjukan/magsjuka.
 
Det pågick hela söndagen och Måndagen och halva Tisdagen, På tisdags kvällen började han piggna på sig lite och han typ skrev till sin arbetsgivare att han räknade med att vara tillbaks på skolan på Torsdag.
 
Han åt lite vanlig mat på kvällen , super hungrig såklart efter 3 dagar utan någon mat alls och knappt någon vätska.
Sen satte det igång på natten igen till Onsdagen.
 
Han skrek av smärta, kräktes ofantliga mängder och kunde inte bajsa, sen sprutade det igen och han var medtagen.
 
Jag åkte till jobbet för jag visste att Sandra var hemma med honom och hade koll. Efter några timmar ringer Sandra till mig och säger att vi måste nog åka in med Max, Hon hade pratat med sjukvårds upplysningen , de sa att det kanske var något annat en maginfluensa eftersom han var inne på dag 4.
 
Jag hade inte tillgång till en bil så vi ringde och frågade sos vad vi skulle göra , Dom svarade att vi skulle ringa ambulans beställningen .
 
Sagt & gjort så pratade jag med en sköterska på ambulansbeställningen och hon sa att hon skulle skicka en ambulans men att hon ville prata med Max först.
 
Hon ställde Max en fråga
- Kan du andas bra ????
 
Max svarade Ja,
då sa hon
- du låter för frisk för att åka ambulans och du kan andas så ni får ta er in till SÖS själva.
 
Älsklingen var på andra sidan Södertälje och Max pappa svarade inte så jag frågade min gulliga kollega Emelie om hon ville köra in oss till SÖS. Självklart svarade guld tjejen JA.
Evigt tacksam Emelie.
 
Inne på SÖS vart det alla kontroller som finns på världskartan tror jag, Vi kom in till Akuten klockan 12.30 ca och lämnade klockan 23.00
 
Dom tog blodtryck, kolla hjärtat, magen, avföringsprov (tog max 5 tim. att klämma fram 2:an) kissprov, röntgade max med kontrast vätska, Kolla febern mm mm mm och satte dropp.
 
Läkaren kom första gången efter 5 timmar, han hade då fått infektions värdet och det var förhöjt och han sa att han ville behålla Max över natten för observation.
klockan 19 hade vi tid för röntgen och klockan 21 kom dom svaren.
 
Dom hittade ingenting på röntgen bilderna....
 
Max tjatade på mig och Sandra att han inte ville bli lämnad kvar på sjukhuset,
Jag sa att jag stannar tills han kom upp på en avd.
Men Max ville verkligen inte stanna kvar så jag ringde på Dr/sköterskan och frågade om Max fick åka hem över natten.
Max har aldrig legat på sjukhus och han hatar sjukhusmiljön. Han fick typ panik när dom sa att han skulle ligga kvar.
 
 Dr svarade  att eftersom smärtorna hade avtagit lite igen, han hade fått dropp och att röntgen inte visade något så fick Max åka.. Men han skulle behålla sjukbandet på om han behövde åka in igen...
 
- Dr väntar på avföringsproven , tar några dagar innan det svaret kommer 
 
-  han kunde konstatera att Max hade en inflammation i mag. & tarm och ett förhöjt infektions värde
Vad det berodde på vet han inte men det kan vara sviterna efter en maginfluensa eller en magförgiftning
 
Idag tror jag på det förstnämnda eftersom jag har fått magsmärtor idag och Sandra sms:ade från jobbet för ett tag sen och sa att hon hade magknip och mådde konstigt
 
Måtte inte vi bli sjuka nu ?!  Pallar INTE mer skit nu.....
 
  Max sov nästan 11 timmar i natt och idag så har han ätit soppa och fått behålla det än så länge.
 
 
 
 
 Var bara tvungen att ta denna bild, Hur sjyst är det inte att dom ställer toa borsten på handfatet
 Där det ska vara sterilt..... Suck
 
 
                                                 Här väntar vi på röntgen
 
 Nu hoppas vi att det blir slut på detta mag. skit för denna gång.
 
                          Puss & Kram Maria
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Henrik Olsson

Usch! Stackars honom!!

2014-03-20 @ 15:27:17
URL: http://www.henrikolsson.eu
Postat av: Medberoende

Hoppas det "bara" är det och inget annat! Och hoppas ni andra slipper! Usch för magsjukdomar och stackars Max...
Ofta man inte får ambulans bara för att man kan andas förresten! :o

Kraamar till er!

Svar: HAHAHAA
Tack & Kram
Maria Höglund

2014-03-20 @ 17:25:42
URL: http://medberoendee.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0