8 dagar kvar

 
Jag var på jobbet en snabbis idag, innan jag gjorde min privata  To Do List.
Det vart bara några timmar.
 
Vill försäkra mig om att jag har läget under kontroll innan semestern.
 
Jag är rätt låst eftersom vi varken har telefon eller datanät just nu på FT så det blir mest att jag fixar hemifrån.
 
Det som är kvar är planering för ungdomar och personal de kommande veckorna fram till den 23 Maj  och sen checka av med chefen med semestrar mm på Tisdag.
 
All personal ska få sina semester veckor presenterade för sig på Onsdag senast.
 
Sen tror jag att det viktigaste är avklarat.
 
 
   Åter till min semester:
 
Jag åker till Belek om 8 dagar.
Vädret har väl varit sådär  nu nere i Turkiet.
Blandat regn & sol och max 19 grader, en del moln.
 
Men jag hoppas det vänder innan jag åker ner.
 
   Det här kommer vara en ren lat vecka för mig.
 
Jag brukar bara ha en riktig veckas semester om året och den brukar jag ta i Maj eller början av Juni och då försöker jag åka i väg ....
 
Resten av sommaren jobbar jag,  fast i ett  flygande kontor som jag brukar kalla det.
 jag lägger upp arbetet som jag vill och kan så att allt flyter på.
Jobb telefonen är kopplad till mig hela sommaren.
I bland jobbar jag från jobbet och ibland från hemmet.
 
 
   Min semestervecka ser ut så här:
 
En vecka utan städning, matlagning, handling, hunden och alla måsten. Bara vila, äta, dricka, sola och gå på massa spa behandlingar.
Jag åker utan barn...
 
Jag brukar börja veckan med Turkisk Hamam , där man blir superskrubbad.
 
Sen tar jag 2-3 massage behandlingar och pedikyr mm under veckan medans älsklingen spelar golf.
Han har 5 dagars golf inbokat på Proffs banor.
Jag ligger under ett parasoll på stranden och lyssnar på talböcker och slumrar till och dricker några kalla Efes.
 
                                       Låter väl inte helt fel va ?
 
 
                                                           Min strand, här kommer jag hänga
 
                                                          Rummet
 
                             Det är här vi kommer hänga på em.
 

     Badar nästan aldrig i poolen, det blir mer sånt när man åker med ungdomarna
 
 

                                         Hotellet består av flera byggnader
 
 
                                               By Night
 
    Ska bli så skönt att komma i väg. Jag är en riktig Turkiet fan.......
 
   På det här hotellet betalar man aldrig med kontanter, man drar bara rums nyckeln så debiteras allt på rummet
    Det tycker jag är lite neggo eftersom jag är ett kontroll freak och vill ha lite koll på ekonomin.
Men man får väl ha ett viss hum hur mycket allt drar iväg.....
 
 
                    Love Maria
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Therese

Ser superfint ut!! Ni kommer få en härlig vecka!

2014-05-02 @ 18:02:11
URL: http://Unaangelita.se
Postat av: Medberoende

Så himla fint!
Det låter som att veckan kommer bli riktigt lugn och skön! :)

Kraamar

2014-05-02 @ 18:47:15
URL: http://medberoendee.blogg.se
Postat av: Felicia

Det låter ju helt underbart, vilken bra tradition att varje år åka iväg en vecka och bara tänka på sig själv!

Kramar

2014-05-02 @ 19:38:10
URL: http://bunnys.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0