Mina diagnoser

Mina diagnoser
 
Ja dom gör både ont & gott
 
ADHD och Bipolär 2
 
Jag är ett jäkla kontroll freak och ska ha koll på allt hela tiden.
Jag är en planerare ut i fingertopparna.
Jag är en fixare
Sköter om massa folks papper, Max ekonomi, Vill vara alla till lags hela tiden.
Just nu är jag Trött fast rastlös.
 
Jag blir väldigt down ibland (dippar) I dag har jag en sån dag då jag stör mig på allt & alla.
och där jag bara vill dra täcket över huvudet och gråta.
 
Jobbigt.
 
Men i morgon kan jag vara i gasen igen....'
Jag är mest åt det maniska hållet. Jag sitter sällan still och jag plockar alltid med något'
I dag tex har jag lagat mat hela dan, städat kyl & frys
Tvättat
Städat min underkläders låda
Efter det  gick jag som sagt och drog täcket över huvudet för då blir det tomt... Lågt.... ledset
Jag kan inte riktigt styra det själv och när jag inte vet hur saker & ting blir framöver blir jag stressad och kan inte släppa det.
Jag har hela morgon dagen planerad i minsta detalj
 
Tror min chef ruttnar på mig i bland när jag mailar/sms:ar henne om jobb på en Söndag.... Stackars henne.
 
 
 idag tex. när jag hade 24 ägg att göra av med så kan jag inte släppa det förs alla ägg är borta.
Jag vet..... Helt sick
 
Sitter en sak snett måste jag åtgärda det på en gång
Helst vill jag göra saker på förmiddagarna så jag vet att em. är fri för fritt
 
Om jag tex ställer mig i kassan på ICA så blir jag stressad om det går för långsamt och ´jag står och spanar in den snabbaste kassörskan för är det något jag ogillar så är det sävliga tafatta människor.
När jag åker bil så har jag tagit av mig bältet och öppnat dörren innan vi ens har stannat bilen
Jag kan nästan packa åt folk på ICA bara de går fort.
Jag har svårt att be människor om saker för det går oftast fortare om jag gör det själv och då vet jag att det blir på mitt sätt och att inget missas.
 
Men sen är jag oxo en mästare på att lugna ner stressade personer, jag är nog inte stressad men jag vill att saker ska gå fort fort......
 
Lite tvångs saker har jag för mig:
Jag kan inte duscha innan matlagning (hatar matos)
Måste torka av toaletterna med sprit varje dag
dammsuger minst en gång om dagen
Är beroende av goda dofter
byter örngott varje dag och lakan varannan dag
måste läsa mina bloggar i rätt ordning på favoriter varje dag
Jag har den sjukaste empatin , kan verkligen känna andra människors smärta och gråta för deras skull.
Sen kan jag oxo vara en iskall typ för det som gjort något mot mig
Hatar snåla och personer som utnyttjar andra och bara vill leva på andra och aldrig ge något tillbaks.
Jag är nog den mest lojala människan som finns mot de jag älskar.
 
 
mm
mm
 
 

            Lite om tokiga mig......... De som står mig nära vet ju om mina skavanker
             Men det händer saker runt mig hahaha förutom dagar som denna då jag inte ens vill svara i telefonen.
 
                    Maria
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Therese

Hmm jag känner igen mig av vissa saker.
Är ofta stressad o blir 10000ggr värre när folk är långsamma, typ i kassan, när jag kör bil är jag värst.
Hatar oordning men kan ändå "skita" i det för
Stunden o skjuta upp saker o ting.
Jag har känner sjukt mycket empati ( för mycket för att det skulle vara normalt) har svårt att inte börja gråta i tid o otid.
Alla har vi våra sidor,en det är ju det som gör oss
Så bra Maria!!! Att vi alla är lite knäppa på vårt egna sätt:)

Svar: sant gummanKram
Maria Höglund

2014-05-04 @ 18:23:56
URL: http://Unaangelita.se
Postat av: susse

Vad skön du e. Härligt med sån ärlighet/öppenhet =)

Svar: Tack gums
Maria Höglund

2014-05-04 @ 20:41:59
Postat av: Annica, systeryster

Kramis <3

2014-05-04 @ 23:48:01
Postat av: Medberoende

Intressant läsning! Vissa saker känner jag veeeerkligen igen mig i, medan andra mindre :)

Kraaamar

Svar: Kram
Maria Höglund

2014-05-05 @ 19:14:16
URL: http://medberoendee.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0