Hjälpande hand


Jag och älsklingen står på balkongen nu på kvällen och märker att det rinner duktigt med vatten från grannen och det slutar aldrig! 
Tillslut går jag ut på gräsmattan för att titta upp till grannen och då ser vi att hela hennes fönster är fullt med vatten och strax efter ser älsklingen att det sprutar vatten på insidan

Han kutar upp till grannen ovan och bultar på dörren, kvinnan som bor där är hysterisk när hon öppnar, 
Hon skriker att det är översvämning , 
Muttern som man skruvar upp för att lufta elementet har flugit iväg och det bara forsar ut vatten 
Det är massa vatten i hela vardags rummet, det rinner ner mot oss och vi gör allt för att få stopp på det
H , jag och kvinnan försöker trycka emot men det är sånt jäkla tryck
Jag ringer Haninge jouren och ber dom komma fort som fan !!!
Det är självklart värsta mupp gubben som kommer som tror han har fixat allt bara för att han stänger av huvud vattnet i byggnaden  men det fortsätter forsa
!!!!
Jävla tomte
Så tafatt 
Vi alla jobbar som dårar för att tömma hinkar, hålla emot vattnet medans jour gubben står och muttrar 

H blir så arg tillslut och skriker att nu får du fan hitta på en bra lösning för det är ju skitjobbigt att hålla emot allt vatten 

Tomten (idioten) 
Hittar inte vart man stänger vattnet i lgh och ringer massa samtal
Allt tar ca 25 min så ni kan ju Hajja vilken pool vi stod i!
Det visade sig att vatten brytaren satt i en liten lucka bakom kylen
What !!

När vattnet slutar forsa så hjälper vi henne att torka upp det värsta med 20 tal handdukar , täcken, morgon rockar
Vardagsrums mattan vägde typ 1 ton pga vatten, den bar vi ut på deras balkong 

Stackars henne 
Nu får vi se hur stora skadorna blir hos henne och ev. Hos oss 
Slutet gott


      Här har vi fått upp de mästa mängderna !!  😁😁😁

     Love Maria 

Kommentarer
Postat av: Medberoende

Oj det påminde liiite om det som hände i mitt hus för några månader sen när en hel lägenhet blev förstörd och översvämmad och vattnet rann ut från väggarna i flera timmar...

Hemskt vad vatten kan ställa till alltså...

2014-11-08 @ 22:19:11
URL: http://medberoendee.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0