Färdiga resultatet

Asså , det kan vara det godaste Maten jag ätit sen jag flyttade hemifrån 

Mammas dillkött 
Jag har varit med mamma hela vägen idag så nu kan jag laga denna rätt själv! 

Släng fram den finaste oxfilén med tillbehör eller en tallrik dillkött så hade jag utan tvekan valt DK


   Först kokade vi köttet i en fond med kalvbuljong, dill, lök, morötter och vitpepparkorn 
Vi kokade köttet ca 2,1/2 timme

Sen silade vi buljongen och la köttet åt sidan 
Sen fixade vi dillsåsen med ättika, socker och mer dill 







     Mmmm    Va gott
Vi la  tillbaka köttet i såsen inkl morötterna / det gör man som man vill! 

Och sen serverade vi det med kokt potatis 


     
Nu har jag krupit ner i min one piece och ska snart kolla lite tv i soffan innan natt natt 💤💤💤
      Ha det finast / 😍😍

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0