Tiggare

Jag är ju så djävulskt trött på alla tiggare, i går när jag passerade Götgatsbacken så satt en tjej på ett fik och tog en kopp kaffe
Upp kommer en kvinnlig tiggare och trycker muggen i fejset på tjejen, Jag ser att hon skakar på huvudet (nej) men tiggaren bara fortsätter och tillslut tar tjejen upp väskan och gräver lite och ger henne en slant, Jag hade lust att springa fram och be henne ta tillbaka pengarna och be tiggaren lämna bordet.
Runt medborgarplatsen så sitter det tiggare var 10:e meter. Dom är överallt.
 
Fan att folk fortfarande ger, Om alla slutar ge pengar så kanske dom åker hem.....
 
I Danmark såg vi 3 tiggare (2 danska uteliggare och en romsk) på 2 dagar.
och i Jönköping så vi INTE en enda.......
 
 Vad tycker ni om alla tiggare ?
 
//  Maria
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Medberoende

Jag håller heeeeeelt och hållet med! Blir också sjukt irriterad på folk som ger pengar till dom...

2015-07-25 @ 17:53:40
URL: http://medberoendee.blogg.se
Postat av: Susse

Du e inte ensam om de. E oxå otroligt less på dom. Dom e verkligen överallt.

Svar: ❤️
Maria Höglund

2015-07-25 @ 21:06:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0