Fredag 16/10

Tjo
I dag är det fredag och underbart väder
☀️☀️soooool

Vad har jag gjort i dag
Tvättat
Städat
Handlat 
Vart förbi Hudda (Irakiskt namn)
Min frissa som fixade min utväxt i dag 

Vi kom självklart in på flykting frågan
Hon flydde själv från Irak till Sverige för 20 år sen
Hon är förfärad av allt som händer här just nu
Hon är livrädd för muslimer och är själv kristen
Hon var så upprörd över att vi släpper in så många muslimer i Sverige så hon skrek i hela salongen
Hon tycker Sveriges regering är helt vansinne
( hennes ord)

Nu har jag pratat både med min turkiska granne och min irakiska frisör
Både är totalt emot flykting politiken och jag svär att dom är mycket mer upprörda än många svenskar jag pratat med
Hudda räddade min bad hair day situation 

                    Innan


      Ni förstår att det var akut läge 
Har ingen efterbild, men det är fräschare och lite mörkare 

Sen träffade jag inger över en lunch
Trevlans 
Nu är jag hemma och ska ha en mysig kväll hemma i soffan

Önskar er en fin fredag //  love Maria 



Kommentarer
Postat av: Annica

Skönt att bli fin i håret. Kram

2015-10-17 @ 01:14:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0