Nytt recept

 
Tjo
Jag glömde ta bild på min kvällsmiddag men det var så himla gott
Jag testade ett nytt recept fast jag bytte ut svamp mot paprika och så la jag till en köttbuljong och en grönsaksbuljong
 
Här kommer receptet
Jag gjorde på 3 fläskfiléer, det gav ca 5 portioner (stora)
 
fräs fläskfilén i valfria bitar
Lägg i en kastrull
tillsätt
3 gula lökar
4 vitlökar
1 grön paprika
4 dl vispgrädde
3 dl crèmefraich
3 dl vitt vin
1 köttbuljong tärning
1 grönsaksbuljong tärning
250 g färskost vitlök & örter
1 burk soltorkade tomater
salt & peppar och en liten aning cayennepeppar




           Mumma //  Maria
 
 

Kommentarer
Postat av: Therese

Åh vad gott! Detta ska jag prova. Men 3 fläskfiléer till 5 portioner? Wow vad ni kan äta stora portioner där hemma :D
Älskar att läsa recept då jag tycker vi äter samma jäkla mat om och om igen här hemma haha
Kram!

Svar: det blir ca 7 bitar fläskfile var vi är stora i portionerna hahaha
Maria Höglund

2015-10-26 @ 18:47:22
URL: http://Misstess.vimedbarn.se
Postat av: Therese

Vad åt ni till förresten??? Ris, pasta eller potatis? :)

Svar: vi tog faktiskt jasmin ris till och det var grymt gott men pasta är kanske att föredra för vissaKram
Maria Höglund

2015-10-26 @ 18:48:15
URL: http://Misstess.vimedbarn.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0