Till Susse

Hej Susse
Hoppas du mår bra ?
Ska försöka svara på din fråga
 
Angående Alanya så har jag nog tappat räkningen men tror jag varit där ca 6-8 ggr
sen har jag varit i side 3 ggr och Belek 2 ggr
I oktober åker vi på en golf resa till Belek
 
Men Alanya ä underbart
Jag har bott på olika hotell varje gång och det är svårt att veta på vilken sida om borgen du bor
 
1)
Men det första du måste göra som är ett måste när du kommer ner till Turkiet är att bada Hamam.
turkiskt bad.
Då rekommenderar jag MIMOZA Hamam (kolla hur långt det är från ditt hotell annars ta taxi)
Där har dom en kvinno avdelning och en herr avdelning
Man sitter i ånga för att öppna alla porer och sen skrubbas alla döda hudceller bort och sen tvättas men och sen avslutas behandlingen med en skön massage.
Det gör jag alltid 1:a dagen för att få en bra bränna och skön en skön behandling
 
2) Gällande restauranger så är alla restauranger typ samma, nästan samma mat och samma goa människor som får en att trivas, Finns många bra på huvudgatan  Attaturk, (stora huvudgatan)  försök att undvika hamnen om du vill ha lite lugn & ro
Om du vill parta/disco så är det Hamnen som gäller
Jag vet inte hur gammal du e ??  HAHAHA
 
3) Rekommenderar dig att äta ezme på restaurangen ( röd chili röra)
Den serveras oftast före maten tillsammans med tzatsiki och gott nybakad bröd men jag tar alltid extra och doppar
Starkt och gott, bra med styrka för magen
 
4)  Utflykt så rekommenderar jag båtturen till Manavagat
Hur mysigt som helst
en dagstur med mat, man åker till en strand där man har saltvatten på ena sidan av stranden och sötvatten på andra sidan av stranden. Den turen gillar jag.
 
Borgen i hamnen är en stor turist attraktion, Jag tycker inte det var något att se faktiskt. Fint i hamnen på kvällen då alla lampor lyser.
Vi lånade typ segways  (vet ej hur det stavas) och åkte runt med en kväll , skitkul......
 
 
Hoppas du får en fin resa,
hur länge blir du där ?
vad heter ditt hotell ?
 
   Kram maria
 

Kommentarer
Postat av: Susse

Tack så jätte mycket för ditt svar. Alla dom där tipsen ska skrivas upp =)
Ja e 28år. Vi ska bo på Beach Club Doganay o e där i en vecka.

Svar: Mysigt
Maria Höglund

2015-09-16 @ 09:11:37
Postat av: Henrik Olsson

Jag har aldrig varit där! :P

2015-09-16 @ 10:50:49
URL: http://www.henrikolsson.eu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0