Min söndag

En skön söndag för min del
Mest chill
Fixade en lövbiffgratäng med Filadelfia ost

Olja in en ugnsform
Lägg tomatskivor i botten
Fräs purjolök och lök och lägg över tomaterna
Strimla lövbiff
Fräs lövbiff , låt vätskan silas bort
Lägg lövbiffen över purjolöken

Ta en kastrull och häll i 5 dl vispgrädde
Lägg i en stor ask filadelfiaost och låt det smälta
( jag tog 8 dl vispgrädde och 2 askar Filadelfia ost ) vill ha krämigt ( såklart)
Salt och peppar
Gör ett uppkok och red av lite
Häll såsen över allt i formen

Gratinera i ugn på 200 g i ca 30 min
Serveras med ris

Mullinutt va göttit

Detta får bli matlådor och middag i morgon för vi åt på Kina i dag

Vid 16 tiden mötte vi Kalle efter hans jobb pass och åt mat med honom
Det vart biff med chili och friterad banan med glass

Mycket smarrigt

Jag har en fullspäckad vecka med jobb på FT
( på tisdag till Ikea med ungdomar )
Jobb med kontakt person
Läkarbesök på onsdag ang min buk
Mm mm
Önskar er en fin vecka ( 35)

Kram Maria


Kommentarer
Postat av: Therese

Men vad gott!!!!!
Fy fan bad tråkigt det är att banta :(
Saknar pizza, smält ost, gräddsåserna och pommes!!!

2016-08-28 @ 21:27:57
URL: http://misstess.vimedbarn.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0