Resan Hem

 
Resan hem från Flen i går blev inte som jag tänkt.
Jag valde morgon tåget för att resten av lördagen gick bara turer där det var massa byten hit & dit och jag ville ha direkt tåg på en timme.
Chi fick jag.
 
Jag promenerade från mamma så jag var på stationen 9, mitt tåg skulle avgå 9.25.
 
På Flens station är det 2 perronger och den perrongen där tågen går mot sthlm ligger längst bort från stations huset.
 
Jag gick upp på perrongen och klockan vart 9.28, då ropar dom upp att tåget är försenat och att
ny tid är satt 10.13
Då går jag tillbaka till stationshuset för att värma mig.
Sen blir klockan 10.05 så jag går tillbaka till perrongen och väntar. 10.13 ropar dom upp ny tid igen
10.45
och så höll dom på
10.55
11.20
11.45
Sen kommer meddelandet att tåget ställs in och att det ska komma ersättningsbuss från Vingåker ca 12.20
 
Till saken hör att jag har för kort tid för att gå hem till mamma mellan tiderna, Jag har inga batterier på mobilen, jag kan inte gå in någonstans för jag har ju Sune med mig, Sune är dålig i magen, jag har massa blödningar
(mens)
Inte ätit och Sune har inte fått mat och vatten 
Det är kallt och rått i stations huset,
 


 halva migrationsverket sitter i vänthallen som någon slags mötesplats.
bara män som stirrar på en och ogillar Sune stark det visar dom tydligt 
Obehagligt 


Det var jag och en tjej till i vänthallen och vi tydde oss lite till varann och som tur var hade hon lite batterier på luren,
Efter 12 slutade SJ att informera om vår resa och den togs bort från tavlan och INGEN buss kom.
Till slut ringde den här gulliga tjejen till SJ och frågade om vår ersättningsbuss, Dom svarade otrevligt att vi skulle ringa trafik verket, Men va fan .,Vi har ju inga batterier och vi har ju inte inbyggda batteriladdare  på ryggen, så jäkla otrevliga och EJ villiga att hjälpa oss.
 
Men vi väntade tålmodigt och Sune var duktig , Han var nog lite nerkyld efter att legat på det kalla stengolvet i vänthallen.
Jag var svinhungrig och pissnödig.
Tillslut kommer en buss klockan 13.17 som säger att han ska köra oss till Gnesta där vi ska hoppa på ett tåg

 ( bussen hade inga laddar möjligheter )

Efter en timme är vi i Gnesta och precis när vi kör upp vid tåget så kör tåget, dom har väl inte fått informationen att dom ska vänta på oss...... Då säger buss chauffören att han kör oss till sthlm, MEN TACK


På bussen kunde jag få på telefonen 1 min för att skicka ett sms hem att jag var på G och ta 3 bilder sen dog lite  igen 

Sune fick krypa upp bredvid mig i stolen på bussen, gissa om han somnade ........
 

Det vart massa köer från Södertälje så vi kommer till stan klockan 15.40och när jag reser mig så får jag världens stört blödning så det rinner ner mellan skinkorna och låren, Tror ni jag känner min fräsch. NOT
Jag kniper ihop benen och springer på pendeln som går om 3 min. Jag är grinfärdig och helt slut.
Vi kommer till gamla stan ungefär då blir det stop pga. av signal fel, vi står där 6 minuter och det innebär ju att jag missar bussen i Handen så ca klockan 17.00 kliver jag innanför dörren hemma  , 8 timmar senare .
Sune var ju dålig i magen i går så när vi kom till Handen terminalen så bajsade han sönder sig, stackars lilla plutt. 
 
 
Så här tillbringade jag hela lördagen // Love Maria

 
 

Kommentarer
Postat av: Beatrice

Näää men fy fan! Tycker du ska kräva kompensation från SL.
Skönt att du är hemma nu iallafall, kram

Svar: Tack
Maria Höglund

2016-02-14 @ 10:53:35
Postat av: Annica

❤️❤️❤️❤️ Stackars er. Kräv ersättning från SJ

Svar: Yes lita på det
Maria Höglund

2016-02-14 @ 12:56:37
Postat av: Therese

Men fy vilken vidrig hemresa!! Bars kräva kompensation de luxe!!!
Skönt att ni kom hem till slut iaf!
Hoppas du får en roligare dag idag! Kram

Svar: Tack
Bara chillat
Maria Höglund

2016-02-14 @ 16:11:40
URL: http://misstess.vimedbarn.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0