Konstig dag

                 Max, Sandra och Linus i Kambodja Jan 2016
Hej
den här dagen vart helt knäpp, jag hade ju tid med min boa kl. 8.30 men han var försenad och kom inte förs 9.30
han fixade allt som skulle fixas, jag fick ny duschslangs hållare och ny tvätt hängare och han fixade stoppet, Så jäkla skönt med hyresrätt på det viset.
 
                 Bara att plinga och få saker fixat.
 
När Peter fixar som bäst så plingar det på dörren och då dyker helt plötsligt förvaltaren upp, JONAS. Han som jag har haft mycket kontakt med i telefon med ang. mina sjuka grannar.
 
Han såg inte alls ut som jag föreställt mig, han var ung och snygg och ganska cool och skön stil. Jag hade väntat mig en kostym nisse, Jonas förvaltar Lgh i Brandbergen och tar alla stora beslut.
 
Han kom hit för att Peter skulle köra honom någonstans, Det vart ett trevligt möte och bra samtal.
Vi diskuterade hyresgästerna ovan, klimatet i Brandbergen, soc. lägenheter, renovering av lägenheter mm.
 
Han sa att om jag inte är nöjd med mina nya grannar som kommer sista Mars, om de också för mycket liv så ska jag ringa honom så kanske han kan byta min lgh mot en på övre plan så jag slipper grannarna ovanför mig....
 
Han sa även att jag kunde få omtapetserat i båda sovrummen för polackerna innan mig har förstört väggarna, vilket den förra förvaltaren inte erbjöd mig....Så det tackar jag för om vi kommer stanna kvar här.
Det enda negativa med det är att Kalles fondvägg på New York försvinner i såfall.
 
Tiden gick, tror vi samtalade i 40 min och sen kom ovädret så jag kom aldrig väg till jobbet, jag tog en arbetsdag hemma istället.
 
Nu ska jag laga köttfärssås och spagetti, Jag e sjukt hungrig i dag och sjukt godis sugen.....JOBBIGT
 
                             LEV VÄL / Maria
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Therese

Åh vad härligt med nya tapeter! Skulle vi också behöva.. Inte tapetserat här hemma på säkert 20 år.. Snål hyresvärd dock så det är ju bara dröm o glöm!
Ha en fin kväll! Och ät lite godis! Det är du värd! Kram

Svar: No candy
Försöker hålla mig
Inte ätit godis sen nyår
4 veckor
Men jag smakade tårta på Kalles födelsedag
Kram
Maria Höglund

2016-01-28 @ 21:41:06
URL: http://misstess.vimedbarn.se
Postat av: Medberoendee

Vilket bra snack det lät som! Mer sånna bra folk behövs! 👍🏼
Skulle du vilja flytta högre upp om det blir aktuellt? Tänkte på din tomt och de 😅

Svar: Både och men att ha bänga grannar är värre 😡😡❤️❤️
Maria Höglund

2016-01-28 @ 22:48:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0