18.28

            Hej på er
 
Nu sitter jag i soffan och ska blogga och läsa lite bloggar.
Vi har precis ätit bacon lindad fläskfilé. Gott Gott
 
    Det ser ut som det ligger en kletig balle på tallriken hahahaha
 
 
Dagen har varit bra, det var lite match att promenera med 3 hundar till jobbet, särskilt med 2 hundar i flex koppel...
Sessan gör utfall mot andra hundar vid möten så jag kommer ha skinn koppel på henne istället då jag får mer kontroll, flex kopplet tar lång tid att dra in och jag e nojig att spärren ska släppa.
Hon är inte elak utan mer  vaktar  flocken tror jag. men det blir lite cirkus med 3  koppel som trasslar in sig.
Vi fick in snitsen efter ca 15 minuter. Bella och Sune går på min vänstra sida  och starka sessan får hållas med höger  .
Lite träning så kommer det gå galant, Jag tyckte dom hajade tillslut.....
 
Kalle mötte mig på jobbet för jag skulle handla så då var vi 2 som tog hem hundarna och kalle var med dom utanför affären när jag handlade. Perfekt
Jag köpte masa gott till hundarna, köttbullar, hundgodis, korv och så har jag kokat fläskfilé åt dom.
 
När vi hade handlat så tog vi en paus på kina och åt en lunch.
Hundarna hade gått 9 km då så dom var tröttisar.
 
 
 
Till lunch vart det torrfoder och köttbullar och precis nu har dom ätit middag =
torris + fläskfilé med ris.
 
Jobbet i dag:
En bra dag, jag gjorde avslut med sommarjobbarna grupp 1, dom fick sina papper och dom fyllde i enkäter
Dom fixade på tomten och oljade in gungan tillsammans med Yngve och jag lagade ugnspannkaka och en annan ungdom städade villan.
Full rulle och även här fick hundarna  kärlek. (blink)
 
                Tack veronika och Patrik för dom här veckorna
 
  Ugnspannkakan,   personligen tyckte jag inte att det var en höjdare  .
   Serverade den med saftsoppa.
 //  All kärlek
       Maria
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0