2 middagar

 
Hej
min dag bestod av jobb på förmiddagen, det såg ut som skit i villan i morse (läs igen)  disk, smuts, sopor så jag började med att städa i vanlig ordning, sen vart det papper, mail och förberedelser av papper som våra sommarjobbare ska ha på Torsdag.
Jag promenerade hem för att fortsätta på min to do list och sen gjorde jag dagens middag , kasslergratäng.
Mums va gott.
Max kom hit vid 15 tiden och har ätit här, Sandra har semester och har åkt till Ida i Småland.
Nästa vecka börjar Max sin semester.
 
 
 
Billig mat, kasslern kostade 69 kr kg på maxi. Det blir massa mat.
 
 
 YESTERDAY:
 I går gjorde jag räktacos och jag älskar det. Jag är INGET fan av tacos (köttfärs) men räktacos e grymt.
 
 
     Recept:
Jag smälter 25 g smör i en stekpanna
pressar i ca 3 vitlöksklyftor
har i 3-4 msk tomatpuré
massa curry
valfri mängd svartpeppar, paprikapulver och Cayenne. (gott med lite styrka)
ca 3-4 dl Crème Fraiche
låt detta puttra i 5 minuter
 
på slutet vänd ner 2 påsar hand skalade räkor. (ej koka)
                     servera
 

  Jag har det i dom här skalen med lite gurka, tomat, ost och en klick gräddfil
    Detta är mumma.
 
 Ha en fin Måndag kväll / Maria
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0